• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Värme fram i bilen.

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Sv: Värme fram i bilen.

Hej.
Har nog en sån utvändig också men när det är riktigt kallt är denhär varmare tycker jag, behöver inte heller ut i kölden när man monterar.

Hälsningar
Leif
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.896
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Värme fram i bilen.

Gillar inte invändiga isolermattor pga den kondens som blir på rutorna. Jobbigt att torka bort om man flyttar sig ofta. Har utvändig matta och en tystgående kupévärmare som alltid står i utrymmet under förarstolen och blåser framåt. Den hörs inte mycket och ljudet kan man kompensera med en extra pilsner innan man går och lägger sig! :)
 

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Sv: Värme fram i bilen.

Vi har Webasto som värmer motor o förarplatserna brukar köra den 15-25 minuter då är alla fönster klara o värme framme när man tar ner täcket. Webasto är Fiats fabriksmont. o hör till vinter utrustningen. Ofta så har vi inte tillgång till el så därför termotäcke det sparar på batteri när värmen inte behöver jobba så mycket. Täcket är från

http://www.ali-raatikainen.fi/html/

Mvh
Leif
 

Night hawk

HBK Medlem
Inlägg
438
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
27533
Medlemskap
2024
Sv: Värme fram i bilen.

Hej,

har båda lösningarna och kan bara utifrån praktisk erfarenhet konstatera att det finska "utanpå" täcket är outstanding vid vintercamping. Nu precis tillbringat en vecka i Österrike (fantastiskt härligt!) och inte en enda droppe kondens på insidan..!
Dessutom tycker jag att det håller kvar värmen klart mycket bättre. Tar maximalt 2 minuter att montera när man gjort det ett par gånger och för den som anser att det är viktigt så är det helt klart väsentligt mycket mindre fysisk ansträngning att montera detta utanpåliggande än ett som sätts på insidan.

Mvh
Bo-Lennart / ImpulsFlamman
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen