• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Världens bästa husbilsforum

D

Deleted member 11118

Guest
Är kanske att ta i men Sveriges bästa och kanske bland de bästa i Europa
Hade forumet varit en restaurang hade forumet haft 3 stjärnor i Guide Michelin.

Just nu står jag upp och utbringar ett fyrfaldigt hurra för alla som jobbar med Weben och forumet, samt alla goda husbilåkare, här får man fan svar på allting och många bra tips om allt.

Tror jag köper en bakelse i dag och firar jag är med i klubben

Lars Jönsson
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Världens bästa husbilsforum

Talar du fördig skälv eller för alla medlemmar, har duvarit på andra forum så du vet.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.861
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Världens bästa husbilsforum

Japp, håller med dig LasseJ, det ska banne mig jag också göra. HBK blir kanske aldrig Europas största husbilsklubb men är redan nu den bästa! :)

Kan inte låta bli att reflektera över diskussionerna i "valtrådarna". Det diskuteras mycket kompetenser, å det är bra, men det diskuteras väldigt lite drift och förvaltning, som faktiskt är grundförutsättningen för klubbens existens och anledningen till den häpnadsväckande utvecklingen. Ett hästjobb som i dag drivs helt ideellt.

Tack ska ni ha alla som ger mig detta..., även när det blåser. Det är starkt!

:-/<rister

PS! Kan vi ta bakelsen till eftermiddagsfikat Lassej? Jag har ett möte nu på förmiddagen! :)
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Världens bästa husbilsforum

:msn_star::msn_star::msn_star: från Danmark.

Har varit (och är) i 3 andra skandinaviska husbil fora och kan ge Lars J. helt rätt.

Ibland något kann vara tröttsamt, men om du vill så finns det en möjlighet att förstå att det finns andra åsikter här i detta forum - det bara kräver lite tålamod att förstå.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25401

Guest
Sv: Världens bästa husbilsforum

Kan bara hålla med, det är ett otroligt bra forum.
Ha det bra alla ni som hjälper oss som inte har så stor erfarenhet.
Hoppas vi ses på vägarna i sommar.
sunearthur
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Världens bästa husbilsforum

Talar du fördig skälv eller för alla medlemmar, har duvarit på andra forum så du vet.


Jag talar så klart för mej själv och jag har varit runt en del på nätet, i Danmark finns Campingferie.dk men det drivs inte ideellt och är ett forum både för husbilar och husvagnar och mycket annat. Min åsikt är att för husbilsåkare är detta det bästa forumet i åtminstone Norden

I Tyskland finns en del och där finns nog säkert något som är bättre eller lika bra och konstigt vore det annars, då Tyskland är husbilslandet Nr 1 i Europa


Fikan blir i efm krinil:yes:
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Världens bästa husbilsforum

Jeg er også medlem i Australias største husbilsklubb CMCA som er 10 ganger større enn HBK, med et forum som har like mange innlegg i uken som vi har på en dag. Den store forskjellen er at der finnes ikke "Under markisen" - endast fagforum. En annen forskjell er träff som i CMCA arrangeres av de enkelte avdelinger og krav om kunngjøring flere mnd i forveien. Det er og stor forskjell på prisen på medlemskap, ca. 500 kr i året. CMCA har et hovedkontor med omlag 10 ansatte og utgir et medlemsblad en gang pr. mnd

Det eneste jeg finner bedre i CMCA enn i HBK er listen over tømmesteder og steder en kan stå.

En annen forskjell er kravet i CMCA om at en må eie eller disponere en husbil eller 5-wheeler for å bli medlem.
 

MaBi

HBK Valberedning
Inlägg
952
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025
Sv: Världens bästa husbilsforum

Hej! Håller med till 100%!!

mvh Birgittha i Euran!
icon14.gif
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Världens bästa husbilsforum

............ og utgir et medlemsblad en gang pr. mnd

................

Det faktum att HBK (redaktörer / journalister) inte skriver för oss och många andra saker som du skriver Knut, tror jag anledningen till att man engagerar sig, direkt - här och nu, mer när du inser att du själv bidrar till att forma och hjälpa ansvarigt för en klubb funktion.

Så nyrere medlemmar - du behöver inte hålla tillbaka din synspunkt och engagemang är lika bra som oss som har varit medelm i HBK i mer än 5 år.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen