• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Värdeskåp med inbyggnadsram?

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Har sökt efter ett värdeskåp med inbyggnadsram för infällning i vägg/golv överallt nu men utan framgång. Det som finns är skåp för inmurning/ingjutning som även har en ram baktill, men dessa är oanvändbara för mitt syfte då jag vill kunna fälla in det snyggt inifrån bilen i ett hål vars kant täcks av inbyggnadsramen, för att sedan svetsa/bulta fast skåpets baksida/utsida i bilens ram med vinkeljärn.
Kan någon tipsa mig om var jag kan hitta sådana värdeskåp med inbyggnadsram som kan "skjutas in" i för syftet utsågade hålet så är jag mycket tacksam.
 
Senast ändrad:

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: Värdeskåp med inbyggnadsram?

Då jag nu är färdig med det delprojektet så kan jag ge en kort beskrivning utifall att där (mot förmodan ;) ) finns någon annan som får samma idé:

Jag hittade aldrig det "perfekta" värdeskåpet där allt stämde, så det blev att välja ett skåp för inmurning och anpassa det med vinkelslipen istället, genom att skära bort tre av de fyra bakre falserna så att det gick att trä in det i hålet jag sågade upp. Därefter är det förankrat med både horisontella och vertikala järn, med genomgående skruv i bilens ram. Elektroniskt lås för att slippa ha de stora nycklarna med sig ( en reservnyckel kommer att gömmas mycket väl och svåråtkomligt någonstans utifall att batterierna till låset skulle sina när man är iväg).
Skåpets inre rymmer en iPad vilket var minimikravet, samtidigt fick det plats på det enda stället det kunde monteras utan att stjäla plats från något annat, samt att det inte bygger för mycket bakåt in i garaget. Blev bra till sist, det blev som jag ville ha det och jag blev nöjd.

Det enda som eventuellt återstår är att dölja det, men det är betydligt lättare att lösa. Dess syfte är ändå inte att motstå proffs utan min tanke är att skydda mot snabba tillgrepp av lösöre på exv stora parkeringar utanför stormarknader och besöksmål. Så här jag gjorde jag, håll till godo. :)
 

Bilagor

  • iPhone 4S 003.JPG
    iPhone 4S 003.JPG
    2,1 MB · Visningar: 6
  • iPhone 4S 010.JPG
    iPhone 4S 010.JPG
    1,6 MB · Visningar: 5
  • iPhone 4S 011.JPG
    iPhone 4S 011.JPG
    1,8 MB · Visningar: 3
  • iPhone 4S 017.JPG
    iPhone 4S 017.JPG
    2,2 MB · Visningar: 2
  • iPhone 4S 018.JPG
    iPhone 4S 018.JPG
    1,6 MB · Visningar: 3
Toppen