• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Generell fråga Vänster backspegel på fiat -05

Tommytwist

HBK Medlem
Kommun
Värnamo
HBK-Nr
39448
Medlemskap
2025
Är det någon mer än jag som tycker att när man har sådana insynsskydd som sitter fast monterade i dörren i en form av kasett att sikten i vänster backspegel blir under all kritik?
Jag måste luta mig antingen framåt,bakåt när jag kör eller i sidled vid backning. Jag skulle vilja ha backspegeln monterad på lite längre fäste så att jag ser spegeln i stora sidorutan istället för som nu i den lilla (förr ventilationsruta).
En konstruktionsmiss enl mig att dela sidorutan så att man får en stolpe mitti siktfältet när man ska titta i backspegeln.
Och jag vet att jag kan montera av insynsskyddet så det behöver inte påpekas för det gillar jag. Så jag kör runt och gungar lite fram och tillbaka som de framför muren i den så viktiga staden för flera religioner.
Så är det någon som upplevt det samma och har en bra lösning på problemet?

Toppen