• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vända på kylskåpet?

Suning

HBK Medlem
Inlägg
1.343
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
7133
Medlemskap
2024
Vårt kylskåp ger inte kyla på något av de tre energislagen. Jag har fått rådet från flera håll att ta ut det och vända på det några gånger.

Nu undrar jag om det är någon av forum-medlemmarna som praktiserat det, med gott resultat ?

Suning
 
S

Stråken

Guest
Sv: Vända på kylskåpet?

På huvagnstiden 80 talet, så fick jag ställa kylskåpet upp och ner flera gånger, men aldrig någon gång på mina husbilar.
 

Galaxy

HBK Medlem
Inlägg
93
Kommun
Borås
HBK-Nr
184
Medlemskap
2024
Sv: Vända på kylskåpet?

Hej.
Att vända på kylskåpet som finns i en husbil har troligen ingen effekt. Det man försöker göra med att vända på skåpet är att ruska loss skräp som har fastnat i rörsystemet. Det finns förmodligen inget bättre sätt än att köra på en dålig väg för att få loss skräpet.
Se till att bilen står plant, en lutning på 3 grader kan störa skåpets funktion. Sätt på skåpet på el övernatten. Nästa dag försök känna på rören på baksidan om dessa är varma, det skall finnas värme på hela rörsystemet. Varmast upptill och lite nertill. Är baksidan kall så finns problemet i styrningen, är den varm är det troligen fel på kylapparaten.
 
F

F.d. 50199

Guest
Sv: Vända på kylskåpet?

Hejsan. Tryck på sök däruppe och skriv in dometic kylskåp fungerar ej så kan du läsa om problemet
 
Toppen