• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Välja solpanel

Redaren

FD HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
2818
Medlemskap
2022
Hej

Skall man välja AWIMEX eller SUNWIND solpanelsystem?
Finns det andra märken?
Väljer man 55 eller 100 W?

Frågar

Redaren:rolleyes:

Sv: Välja solpanel

Det finnes mange produsenter, f.eks. markedfører Kama Fritid Solara paneler.
Hva en velger er avhengig av tilgjengelig plass på taket og hva en er villig til å betale. Hvis det er plassen som er mest begrensende så kan en selvposisjonerende panel være løsningen, men de er kostbare.

En spennede løsning kan være Samy-Solar fra Ten-Haaft, parabol om kvelden og 50W solpanel om dagen. Eller storebroren SunMover på 75 W som er bare solpanel.
ten Haaft GmbH mobile Satanlagen og ten Haaft GmbH mobile Satanlagen

Hej Redaren. Prova på www.exergon.se Jag köpte mina på vetlandabutiken och allt har fungerat mycket bra.Dom är duktiga på sol o vind.

M.V.H. Göte27

Senast ändrad:

Hej om Du går in på http://www.kamafritid.se-pdf-E30-14_PS_Solar.pdf så hittar Du en mast som Du fäster solpanelen på ,sedan är det bara att ratta in solen och ställa in solhöjen (manuellt förståss pris är därefter ca,3000:-) vi har skaffat en sådan ,ej monterad ännu men snart, tips från Belgien 1.
Vi har en 85W panel Solar tror jag.
Mvh Bernt

Tack,
Nu har jag ännu mer problem. Plösligen minst 7 val.

Det skall nu gås igenom och så vi se vad vi satsar på

Redaren:cool:

Tillbaka
Toppen