• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Välja motor.

Caggen

HBK Medlem
Inlägg
168
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
35355
Medlemskap
2024
Erfarenhet av M-B motor eller Fiat motor till en ny 3-axlad ex. Carthago.
Det handlar ju inte om bara motor , vi köpte ny carthago c-line i höst lite annorlunda invändigt tex hade vi valt fiat så var den 777 cm mot mb samma 790 cm låter inte mycket men känns större i bla kök o badrum och kamrem mot kamkedja
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.744
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Det handlar ju inte om bara motor , vi köpte ny carthago c-line i höst lite annorlunda invändigt tex hade vi valt fiat så var den 777 cm mot mb samma 790 cm låter inte mycket men känns större i bla kök o badrum och kamrem mot kamkedja
Skillnaden i längd beror väl på att Fiat:s förarhytt/framdel är kortare än Mercedes.
 
Senast ändrad:

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.075
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Det handlar ju inte om bara motor , vi köpte ny carthago c-line i höst lite annorlunda invändigt tex hade vi valt fiat så var den 777 cm mot mb samma 790 cm låter inte mycket men känns större i bla kök o badrum och kamrem mot kamkedja
Det är exakt samma bil invändigt,mercedes motorhuv är längre, mercedes känns lite mer personbilslik men också dyrare.
Jag skulle välja Mercedes,en dyr första service får man vara beredd på,byte av olja/tråg växellåda.
 
Toppen