Kristina & Janne
HBK Medlem
Snart måste jag se över mina försäkringar igen. 
Under ett par år har bolagen ringt upp mig och delvis fått mig att byta
någon enstaka försäkring. För tillfället känner jag mig rätt förvirrad vad som är försäkrat i vilket bolag, så jag måste ideligen bläddra i mina pärmar.
Vi har nu tagit ett principbeslut hemma att ALDRIG gå med på något köp eller liknande via telefon eller vid dörren, inte ens om det är en bra deal.
Nästa försäkring som förfaller för mig blir efter årsskiftet så jag tänkte ta mig en riktigt funderare på vad som ska försäkras samt var.
Vad jag skulle villja ha hjälp med och som kanske andra här också skulle ha nytta av är:
Förslag på vad jag bör tänka på gällande vad som ingår i de olika bolagens försäkringar.
(ex. djurkollision, borttappad nyckel, fel bränsle, inredning etc.)
Förslagen får gärna gälla andra försäkringar än just för husbil.
Under ett par år har bolagen ringt upp mig och delvis fått mig att byta
Vi har nu tagit ett principbeslut hemma att ALDRIG gå med på något köp eller liknande via telefon eller vid dörren, inte ens om det är en bra deal.
Nästa försäkring som förfaller för mig blir efter årsskiftet så jag tänkte ta mig en riktigt funderare på vad som ska försäkras samt var.
Vad jag skulle villja ha hjälp med och som kanske andra här också skulle ha nytta av är:
Förslag på vad jag bör tänka på gällande vad som ingår i de olika bolagens försäkringar.
(ex. djurkollision, borttappad nyckel, fel bränsle, inredning etc.)
Förslagen får gärna gälla andra försäkringar än just för husbil.