Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Ok varför Är det sättet den är genomförd på eller något annat?
För det första är nog undersökningen gjord under sommaren när vägarna är som bäst, varför inte göra den under den tid som är nu då många norrländska vägar knappt är farbara.
För det andra ser jag att i vårt distrikt har en stor bred asfalterad europaväg (vissa sträckor) fått samma klassning som en länsväg på grus, som är så smal på vissa bitar att ett möte men en timmerbil är svårt.
Tommy R
Tolkar jag dig rätt så stämmer undersökning inte alls??
Jag tror sådana undersökningar ger en indikation på hur det är ställt på vägarna i Sverige.
Om man jämför svenska vägar (inte grusvägar) med vägarna på kontinenten får man vara ganska nöjd!
Det är väl inte lika många som utnyttjar vägarna norr om Dalarna Men håller med bedrövligt om vägarna får se ut sådär.
Men var är snön?
Om man jämför svenska vägar (inte grusvägar) med vägarna på kontinenten får man vara ganska nöjd!
Därför att grusvägar ofta är tjälskadade och sällan eller aldrig används av husbilar.Varför vill du inte ta med grusvägarna över 20% av vårt allmänna vägnät är grusväg.