• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Väggfäste med inbyggt "lås"!?

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Hej!

Finns det något väggfäste med inbyggt "lås"? Dvs. så att TV:n stannar kvar i infällt läge när man kör/svänger!? Eller får man hitta på en egen lösning?

Har sett mängder med olika fästen. Snygga, fula, fasta, vinklingsbara i alla ledder, med led, utan led, billiga, dyra osv. osv. men än så länge inte hittat någon med en/flera leder som har inbyggt "lås"!

Mvh!
// Niklas
 

arnew

HBK Medlem
Inlägg
610
Kommun
Sotenäs
HBK-Nr
6529
Medlemskap
2025
Sv: Väggfäste med inbyggt "lås"!?

Mitt fäste har två lås, det heter Project 2000, jag googlade på det och det verkar som om Project är en hel serie med olika beslag.
 

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Sv: Väggfäste med inbyggt "lås"!?

Enda stället jag hittade som säljer fästen av Project 2000 är Reimo i Tyskland (se länk nedan).

Det är möjligtvis ingen som känner till något ställe i Sverige eller ännu bättre i trakten av Göteborg?

TFT-Wandhalter dreh-/kippbar - 49385 - - Reimo

Eller om det finns andra tillverkare än Project 2000 som också har fastsättning i infällt läge på sina fästen?

Mvh!
// Niklas
 
F

F.d. 1470

Guest
Sv: Väggfäste med inbyggt "lås"!?

Det är ju ganska komiskt att marknaden i Sverige är helt tom på dylika ställ, medan det finns massor i Tyskland. Bara att gå in på vilken som av grossisternas hemsidor. Bl.a. Reimo har ju svenska återförsäljare, Movera likaså. Beställ via deras web-platser. Köpte ett (Sky) till vår båt men har samma problem i husbilen.

Man kan ju undra över vad inköparna på bl.a. kama Fritid har för erfarenhet av husbilsliv. Konstigt att ingen av elektronikaffärerna eller båtgrossisterna heller har tänkt på detta just i Sverige.

JAndersB
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Väggfäste med inbyggt "lås"!?

I min BoxStar har jag fabriksmonterat kardborreband. Det fungerar mycket bra och gör att TV:n ligger dikt mot väggen. Borde vara busenkelt att montera.
 

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Sv: Väggfäste med inbyggt "lås"!?

I min BoxStar har jag fabriksmonterat kardborreband. Det fungerar mycket bra och gör att TV:n ligger dikt mot väggen. Borde vara busenkelt att montera.

Absolut, kardborreband är enkelt att montera men min erfarenhet är också, tyvärr, att klistret släpper efter ett tag. Speciellt om det blir varmt. Jag antar att alternativet är att skippa de förklistrade modellerna och använda ett bättre klister!

En annan nackdel med karborreband är att de tappar fästförmågan efter hand för att till slut bli helt värdelösa. Vilket är av egen personlig erfarenhet på flertalet mc-kläder och då speciellt mc-stövlarna. :swoon:

Mvh!
// Niklas
 
Toppen