• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Väggbeklädnad.

O

Osten

Guest
Tänkte klä väggar och sängar som ska byggas i trästomme med något tyg i min husbuss. Kollat på högtalartyg eller nåt lite tjockare och undrar vart man får tag i det till ett bra pris.
Eller nåt annat bra förslag? :quest:
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.585
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Väggbeklädnad.

Hejsan Osten, förslaget till vettigt pris för tyg till högtalare blir som ofta annars Biltema.
Det de kallar tyg är bara att täcka högtalarelementen med, men högtalarmatta för att klä lådorna med finns i tre nyanser. Ja har ingen aning om kvalitén mer än att det är rätt kraftigt , men kan kanske vara värt att kolla. Det finns tyvärr inte på metervara utan bara i färdiga längder.
Sök annars på billjud och högtalarbygge så borde det dyka upp mer.
Kolla även på större båtfirmor för där finns det också en hel del klädsel, men då kan man nog glömma orden "till bra pris".

M.v.h. JANKRO.
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Väggbeklädnad.

Kolla med någon BRL butik, dom säljer på meter från rulle, i alla fall i Borlänge, ring och kolla. På hemsidan finns bara färdigklippta vad jag kan se.

Peter :)
 
O

Osten

Guest
Sv: Väggbeklädnad.

Byggde med biltemas tyg i förra bussen samt i firma bilen. Är helt ok men finns bara i 2m längder och inget kul att skarva. Jo allt med båt är ju dyrt.
 
O

Osten

Guest
Sv: Väggbeklädnad.

Tack. Blir att åka och titta i veckan. Tänkte kolla op en matt firma oxå.
 
Toppen