• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vägassistans

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Jag fick idag ett erbjudande om en vägassistansförsäkring. Den verkar ganska rimlig i pris, 295:-/år för hela Europa. Företaget heter Solid Försäkringar, SOLID FÖRSÄKRING.
Skadeersättning betalas ut max 2 ggr per år och max 5000 per tillfälle. Låter lite snålt kanske men priset verkar ju OK!
Någon med erfarenhet av företaget eller synpunkter, tack.
Maja
;)
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Vägassistans

Hej, Maja
Om just denna försäkring känner jag inte till något, men vi har motormännens vägassistans, som har fungerat bra, och till hyfsat pris.
Vi har nyttjat den två gånger - dels på första husbilen när tändningslåset bara säckade ihop, och dels på en av de vanliga bilarna när vi fick punka.

Inget av fallen kostade något och hjälpen kom snabbt så vi är nöjda.
Vi har dock inte - (peppar, peppar) behövt använda den ute i Europa ännu, så där har vi ingen erfarenhet.

Mvh
Dag
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.590
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Vägassistans

Vi har använt Motormännens vägassistans i Tyskland och det fungerade bra. Motormännen samarbetar med ADAC, så det är de som hjälper om man får fel på bilen. Tyvärr måste man betala hjälpen på platsen, men får sedan tillbaka beloppet från Motormännen. Man kan köpa "Räddningscheckar" av Motormännen i förväg som då gäller som betalning.

Vi blev tvungna att anlita bärgning under resan nu i mars till Spanien, kopplingen gick sönder. Vi har Bosch-Assistans (genom verkstaden som servar husbilen) och fick nu prova hur bra det fungerade då vi stod utanför Saarbrücken.

Skadan inträffade ca kl. 12.00, klockan 15.00 var vi bogserade till Fiat-verkstaden i Saarbrücken, som konstaterade att man fick plocka ner och byta kopplingen. Dagen efter kl 16.00 var vi på väg igen. Bärgningen var kostnadsfri men reparationen fick vi betala till verkstaden.
 

Maja & Stefan

HBK Medlem
Inlägg
409
Kommun
Partille
HBK-Nr
20896
Medlemskap
2024
Sv: Vägassistans

Jag har både Motormännens vägassistans & Räddningscheckar, men har inte behövt använda mig av dem (ännu) är väl bäst att tillägga. Checkarna gäller ju 1 år från att man köper dem, så tar man sen semester ena året och tidig nästa så klarar man 2 semestrar på ett häfte, hmmm finurligt va!
ha dé
ps. Gunnar! Det är i detta läget det hade varit bra med räddningscheckarna då slipper man ju ta från resekassan. Kanon att det finns dylika saker.ds
mvh Stiffe:wideeyed:
 
Senast ändrad:
Toppen