• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

VÄRME I BILEN KYLARE.

Bosse Marianne 2075

HBK Medlem
Inlägg
248
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2075
Medlemskap
2024
HEJ ALLA. Jag har ett problem med värmen i motorn. Tempm visare står på mitten på instrumentpanelen, jag kör upp till Stora Höga faller tempm ner och blåser kallluft i bilen. Efter de så orkade den inte komma upp till sitt normalläge igen, 8- ute var kommer detta sig. Är det fel på termostaten, kylvattnet är klart och fint, bilen är 10 år gammal aldrig bytt vatten i kylen bara kollat glykolen. Motorn 2,8 tdi Fiat Pilote Galaxy 2003 10000mil. Detta har även hänt nån gång på sommaren, hur högt skall tempm stå normalt. OBS inte förmycke glykol eller för lite, vattnet försvinner inte i kylaren. ( Bilen är en sommarbil ingen vinterbil så tycker jag) Bilen är helintg. Tack på förhand BOSSE 2075.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.659
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: VÄRME I BILEN KYLARE.

Har du fel på termostaten? Tempen stiger när bilen står stilla, men fartvinden kyler ned både kylaren och motorn. Motorn har svårt att komma upp i arbetstemp.
Vad händer om du sätter en bit (typ halva kylaren) wellpapp framför kylaren?
 
Toppen