• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Utvändig Dusch.

F

F.d. 9091

Guest
Någon som har något bra tips eller länk på delar man kan behöva?
vi har duch kabin inne men vill ha ute med.

F

F.d. 52979

Guest
Sv: Utvändig Dusch.

:spinny:
Hej! Jag drar ut duschslangen genom fönstret för att få mig en dusch, men nu har jag oxå köpt en vattenbehällare i mjukplast med duschslang på Biltema. man fyller behållaren med kallt vattn, hänger den i solen och så har man en utvändig dusch. (Har inte provat den än, så vet inte hur den funkar, den va´inte dyr).

:confused: ;) Ingalill

F

F.d. 24290

Guest

Dom funkar bra förutom att vattnet tar slut snabbt och att det blir attans varmt ibland eftersom det inte finns något kallvatten att blanda med!

En fråga dock, varför väljer man att dra ut dusch slangen och duscha ute? Är det inte enklare att duscha inne?

F

F.d. 2522

Guest

Dom funkar bra förutom att vattnet tar slut snabbt och att det blir attans varmt ibland eftersom det inte finns något kallvatten att blanda med!

En fråga dock, varför väljer man att dra ut dusch slangen och duscha ute? Är det inte enklare att duscha inne?

Jo om man inte har ställt ACn där....:D (Se annan tråd) :twitcy:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Eftersom jag har en liten husbil, så offrade jag befintlig dusch och satte in en riktig vattentoalett i stället. Nu duschar jag på utsidan med en slang genom fönstret. På duschhandtaget finns en ventil så jag kan reglera trycket och stänga av helt.

Solsäcken som Biltema säljer hade jag i många år i olika båtar och den fungerar förvånansvärt bra, i varje fall när solen skiner.

Jappe

F

F.d. 9091

Guest

Är det inte enklare att duscha inne?

För min del handlar det om att jag kör o tävlar med offroad bilar o efter en tävling så brukar inte min sambo släppa in mig i huset där hemma innan hon tvättat mig med högtryckstvätt:wideeyed: så jag funderar inte på att fråga om jag får ducha i husbilen o med tanke på att jag har en co driver o en mekaniker som säkert vill ducha av sig lite med oso..

Min tanke var att ha någon blandare o slang i garaget på ena sidan o typ draperi på garagedörren som öppnar sig uppåt.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

På de biler som leveres fra fabrikk med dusch montert innenfor garasjedøra er det som regel koblet med egen stoppekraner før garasjen, slik at den delen kan legges tørr for vinterbruk av bilen. Det finnes ferdige blandebatterier beregnet på denne monteringen med temperaturjustering på batteriet og åpningen betjent på dusch-hodet, slik at en kan klemme for en sprut så lenge en holder inne utløseren - eller dytte den opp til et stopp punkt hvor den står åpen til en stenger den igjen. På vår bil er blandebatteriet nesten helt oppe ved taket - slangen er på over 2 meter.

Enkleste løsningen på forheng er 4 kroker skrudd inn på innsiden av døren hvis den svinger opp og hemper på forhenget. En ekstra krok til dusch-hodet hjelper litt på brukervennligheten.

F

F.d. 5817

Guest

Sommar broschyren från Biltema sidan 2 har en fiffig utedusch. Se på den...

sb09_nyhet_se.jpg

Gå in på www.biltema.se och tryck på bilden överst (sommarbroschyr 2009)

Senast redigerad av en moderator:
Toppen