• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Uttömningskran Hobby 750

F

F.d. 29754

Guest
Jag undrar var jag kan hitta avtappningskranen för varmvattenberedaren på en Hobby 750 -99. Hittar inte ens varmvattenberedaren:confused:

Senast redigerad av en moderator:

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025
Sv: Uttömningskran Hobby 750

Batteriluckan rakt in, i varje fall på modell -03. Röd knapp som som står upp, du lyfter för att stänga och trycker ner för att tömma beredaren!

F

F.d. 29754

Guest

Tack, men på min är batteriet under ena stolen.....:swoon:

F

F.d. 29754

Guest

Tack. Fick telefonsvar från en medlemskompis i Falkenberg :).
Den sitter innanför de runda dörrarna under diskbänken/Barskåpet:D
Tack, än en gång:spinny:

F

F.d. 29754

Guest

Det är en röd knapp, som man ska dra rakt upp.
På min "fastnar" den inte när jag drar upp den, utan fjädrar ner igen. Är det fel på min knapp??
Jag lyckades pilla dit ett kreditkort i en liten springa som blir när man drar upp den, så den hålls uppe under natten, men jag märkte/hörde inte att något rann ut. Jag har släppt ut vattnet från färskvattentanken tidigare idag....
De kunde bli -8 här inatt sa dom.
Vart tog växthuseffekten vägen som dom tjatade om för några år sedan?????:twitcy:

Kjell & Britt-Inger

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
4375
Medlemskap
2025

Men knappen skall vara nere då det skall rinna ut och den släpper automatiskt vid lägre än ca 5 grader så det är nog bäst du tar bort det kortet du satte dit.

F

F.d. 29754

Guest

Tack. Men då har det nog släppt tidigare då. Jag ska ta bort kortet
Ha en trevlig kväll:spinny:

Toppen