• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Utomlandsavtal med Telenor

BirgittaK

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
13144
Medlemskap
2025
Provade att smsa till Telenor enligt Husbilsklubbens nya förmånsavtal. Tack till er på HBK som fixar med detta, ni hjälper verkligen många.

Vet inte om jag gjorde fel men jag fick svaret att det inte var giltigt val. Är det någon mer som provat. Behöver jag ange medlemsnummer i HBK eller något annat.

Jag smsade från en Huawei router och har abonnemang på den.

:wub:

Kör försiktigt alla som är ute i semester-röran /Birgitta

BirgittaK

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
13144
Medlemskap
2025
Sv: Utomlandsavtal med Telenor

Tack för hjälpen!
Försökte idag igen och fick meddelande om att beställningen var mottagen och sms skulle komma när tjänsten aktiverades.

Med vänlig hälsning, Birgitta

F

F.d. 59035

Guest

Hej! Vi är nu i Frankrike och har haft kontakt med Telenor som är helt ovetande till att det skulle finnas ett avtal med Husbilsklubben om att kunna köpa datatrafik för 89 kr. När vi skickade sms SURF50 kom svar att detta inte var ett giltigt avtal. Ringde 222 och en kille svarade att han visste inget om detta men gick och frågade sin chef som heller inte kände till något om Husbilsklubbens avtal. De tyckte det lät för bra gör att vara sant....
Rådet var att kontakta ansvarig i Husbilsklubben för att få svar!
Vi har nu köpt Data Utomlands för 149 kr en vecka via Telenor så att vi kommer ut och kan gå kontakt här men eftersom vi räknar med en längre vistelse utomlands hade 89kr varit BRA!
Hur når man denne ansvarige, vet någon ?
Telenor killen lovade forska o ringa kl 13 men jag tvivlar på att de kör av sig...

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Jag har använt det några gånger nu. Man måste prova att skicka SMS:et mer än en gång. I Tyskland fick jag skicka 3 sms före jag fick besked att beställningen var utförd. I Spanien 2 gånger. Kundtjänst vet inget om kundavtal. Det får vi gå med via Robert (Monica o Robert)

Rättelse pga ny info från Robert. Ring kundtjänst

Senast ändrad:

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Vi håller på att reda ut dessa störningar.
Kundtjänst inom Telenor skall uppdateras med rätt information vilket de tydligen inte har.
När vi har fått avtal om Husbilsklubben.se abonnemang hos Telenor på plats (jag är optimist) så skall alla frågor ställas till Telenors kundtjänst, inte till mig.

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Min kontaktperson på Telenor har fått denna information med uppmaningen om att de uppdaterar sin kundtjänst omgående.

Det var väl positivt att vårt avtal är för bra för att vara sant, för sant är det.

Hej! Vi är nu i Frankrike och har haft kontakt med Telenor som är helt ovetande till att det skulle finnas ett avtal med Husbilsklubben om att kunna köpa datatrafik för 89 kr. När vi skickade sms SURF50 kom svar att detta inte var ett giltigt avtal. Ringde 222 och en kille svarade att han visste inget om detta men gick och frågade sin chef som heller inte kände till något om Husbilsklubbens avtal. De tyckte det lät för bra gör att vara sant....
Rådet var att kontakta ansvarig i Husbilsklubben för att få svar!
Vi har nu köpt Data Utomlands för 149 kr en vecka via Telenor så att vi kommer ut och kan gå kontakt här men eftersom vi räknar med en längre vistelse utomlands hade 89kr varit BRA!
Hur når man denne ansvarige, vet någon ?
Telenor killen lovade forska o ringa kl 13 men jag tvivlar på att de kör av sig...

Toppen