• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Utmärkt surfning med FOGG

F

F.d. 58797

Guest
Vi har använt FOGG-tjänsten (www.foggmobile.com) sedan början av Juni i Sverige och Danmark. Vi har använt FOGG på flera olika ställplatser med utmärkt resultat. Det går att surfa snabbt och med stabil uppkoppling. Kostar endast 149 kr per månad för 10 GB. Man kan just nu pröva 1 GB gratis för 1 månad.

Vi rekommenderar varmt denna tjänst. FOGG kommer att få täckning även i t.ex. Tyskland framöver. Ju fler användare, ju snabbare kommer täckning i andra länder att ske enligt svar från deras mailsupport. Just nu finns täckning även i England, Österrike och Norge.

Fördelen är att man inte behöver köpa ett internetabonnemang i respektive land eller betala dyra roamingkostnader.

F

F.d. 53392

Guest
Sv: Utmärkt surfning med FOGG

Nu när (vår) säsong börjar närma sig sitt slut undrar jag hur man nedgraderar sitt kort till gratis, 1 GB igen, från premium som vi har nu. Känns onödigt att betala 149kr över vintern.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag använder mina 99-kronors Foggkort i iPad. Enkelt när man är på resa med husbil, buss eller tåg och kan läsa tidnngar i Ztory

Belar

FD HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023

Nu när (vår) säsong börjar närma sig sitt slut undrar jag hur man nedgraderar sitt kort till gratis, 1 GB igen, från premium som vi har nu. Känns onödigt att betala 149kr över vintern.

Du loggar bara in på deras hemsida och går till prenumaration och markera där att du vill säga upp. Då blir det "nedgraderat" till free när nuvarande period är över.

/Bertil

F

F.d. 24435

Guest

Håller med att Fogg är alldeles utmärkt, men.....tråkigt att inte fler länder har kommit med. Använde Fogg i Österike, helt klockrent. Använder numera Fogg på min IPad kontinuerligt för det facila priset av 99 kronor per månad/10GB.
Hade tidigare Telia och betalade då 108 kronor/månaden för endast 2GB!
Har varit runt en del i Sverige och aldrig haft problem med täckningen....

F

F.d. 25203

Guest

Jag har ett Sonera abonnemang och det kostar 190 kr/ mån men då får man 20 gig surf i Finland, Sverige, Norge och Danmark samt balt länderna. utan extra kostnader.

F

F.d. 25203

Guest

Hur funkar Fogg?
Är det bara surf eller kan man ringa med det också?
Hur är täckningen i Sverige, jämfört med andra ex telia eller comviq.

F

F.d. 4220

Guest

Hur funkar Fogg?
Är det bara surf eller kan man ringa med det också?
Hur är täckningen i Sverige, jämfört med andra ex telia eller comviq.

Det är bara data. Och de använder Tres nät i Sverige, så täckningen är utmärkt.

//Stefan

Håkand

HBK Medlem
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2025

Det är bara data. Och de använder Tres nät i Sverige, så täckningen är utmärkt.

//Stefan

Använder de bara Tres nät? Låter konstigt eftersom när vi var i Dalarna så var det nästan alltid dålig täckning på plattan med Fogg-kortet. När jag däremot använde mobilen som Hotspot fungerade det ganska ofta. I mobilen har jag sim-kort från Tre!!

/Håkan

F

F.d. 4220

Guest

I Sverige är det Tre. En förklaring till skillnaden kan vara effektiviteten hos enhetens sändare/mottagare samt antennen. Din mobil har antagligen bättre räckvidd.

//Stefan

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

En sak er og om mobilen har støtte for 4G og platta endast 3G. Noen tynnt befolkede steder er det bygget ut 4G lang rekkevidde, nesten like lang rekkevidde fra masten som 2G og like begrenset hvor mange som kan koble på samtidig. 4G i de høyeste frekvensbåndene har meget kort rekkevidde og gir et lite areal som skal dele på båndbredden, 3G kan ha litt større rekkevidde enn 4G høy frekvens.

Håkand

HBK Medlem
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2025

Telefonen, en Samsung, har bara 3G så kanske är det så att den har bättre sändare/mottagare/antenn än IPaden. Tycker nog att det borde vara lättare att bygga in en bra antenn i en platta som är större än en telefon.

/Håkan

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Det är inte nödvändigtvis antal streck i displayen som avgör hur bra mottagningen/sändningen är. Det kan skilja även inom telefoner med samma tillverkare.

Toppen