• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

utetemp för husbil

F

F.d. 4006

Guest
Hej jag har en Burstner nexxo 660 2011 som jag har imp själv. Det fins ingen givare för utetemp. Vad kan man göra? Fins det någon som har upplevt samma sak? och i så fall vad kan man göra?
Hoppas på svar.

Janne/anne-britt
 
C

cheetah1

Guest
Sv: utetemp för husbil

Finns utetempmätare hos varenda biltillbehörsfirma. Kan vara lite knöligt att få ut sensorn dock, men det går..
 
F

F.d. 50036

Guest
Sv: utetemp för husbil

Ullared har en trådlös temperaturmätare för billig pening. Köpte tre stycken en scensor under bilen en i kylen och en i frysen(alt. I dubbelgolvet vid vattentank). En display fäste jag på solskyddet ovansida, fäll ner när du skall kolla och en vid sovplatsen. Du har full koll på alla temperaturer!

Kanske lite överkurs men har man en gång städat frysen efter ett upptinat kyckling paket tycker man att det känns tryggt. För fy vad frysen luktade!!

Lycka till Torbjörn
 
F

F.d. 3136

Guest
Sv: utetemp för husbil

Hej ! Funderar om inte vanlig kabeltempgivare klämd i kyl eller frysdörrlisten är driftsäkrare. Provade sladdlös givare med batteri i givaren som la av efter några dagar. Trist. Samt att kontakten med instrumentet utanför gav märkliga värden då och då. Kommer inte ihåg var jag köpte min variant. Dåligt att standardkylarna inte har utegivare det har ju inte hemmakylen heller iofs., men den gamla hederliga termometern i kylen är ju inte så dum den heller. :cool:
mvh Yvonne o Göran
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: utetemp för husbil

Jag har använt samma trådlösa temperaturstation under flera år och bytt batterier en gång per år, funkar utmärkt.

För skojs skull testade jag en temperaturapp och blev positivt överraskad över dess noggrannhet, under ca 2 veckor har avvikelsen mot den trådlösa varit max en grad.

photo-752015.jpg
photo-754607.jpg

Den heter Thermo
 
Senast ändrad:

Nissed

HBK Medlem
Inlägg
101
Kommun
Fagersta
HBK-Nr
3732
Medlemskap
2024
Sv: utetemp för husbil

Köpte en <capidi trådlös enhet och placerade givaren i gasolskåpet ovanpå ventilationsgallret och termometer med kardborrband på platsen för innebackspegeln (har tagit bort denna). Verkar fungera utmärkt, då detta är en liten termometer, minsta trådlösa jag sett. Modellen heter RAR801V och finns på Elkedjan.
Lycka till

Oj, ser att märket är felstavat. Se inlägget nedan i stället
 
Senast ändrad:

Nissed

HBK Medlem
Inlägg
101
Kommun
Fagersta
HBK-Nr
3732
Medlemskap
2024
Sv: utetemp för husbil

Köpte en Capidi trådlös enhet och placerade givaren i gasolskåpet ovanpå ventilationsgallret och termometer med kardborrband på platsen för innebackspegeln (har tagit bort denna). Verkar fungera utmärkt, då detta är en liten termometer, minsta trådlösa jag sett. Modellen heter RAR801V och finns på Elkedjan.
Lycka till
 

JOE50

HBK Medlem
Inlägg
714
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2024
Toppen