• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Utdömd gasolflaska till försäljning

F

F.d. 17941

Guest
Natten till den 27 juli kl 03 , vad annars , tog gasolen slut , utomhus termometern visade +4 grader , ja varmt, vi står på Dundret. Dagen efter letar vi efter gasol i Gällivare och hittar den hos Grangården , en utbytes P10 kostar 367 kr. Samtidigt som vi kommer till Granngården kommer lastbilen med gasflaskor, vi byter, direkt från lastbilen , och jag betalar, Efter ca trevekor är den " nya " flaskan slut och skall då bytas. Till min förvåning meddelar säljaren av gasen att min i Gällivare inköpta gasolflaska inte är godkänd, jag får lägga till en pantavgift till den nya flaskan på 250 kr + gaspåfyllning
Tack Granngården i Gällivare för att ni hade gasol MEN SÄLJ INTE FÖRBRUKADE GASOLFLASLOR , detta är att lura människor, naturligtvis borde jag kollat gilltighten , men jag litade på er att allt gick rätt till.
Totte04
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.590
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Utdömd gasolflaska till försäljning

Efter ca trevekor är den " nya " flaskan slut och skall då bytas. Till min förvåning meddelar säljaren av gasen att min i Gällivare inköpta gasolflaska inte är godkänd, jag får lägga till en pantavgift till den nya flaskan på 250 kr + gaspåfyllning
Tack Granngården i Gällivare för att ni hade gasol MEN SÄLJ INTE FÖRBRUKADE GASOLFLASLOR , detta är att lura människor, naturligtvis borde jag kollat gilltighten , men jag litade på er att allt gick rätt till.
Totte04
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hejsan, då måste du ha bytt in den på ett "lågprisställe" som fyller flaskor själva, eller som i sin tur fyller på ett lågprisställe.
Om man byter på ett ställe som är anslutet till AGA så kostar det inget extra om flaskans tioårsperiod är utgången. Men å andra sidan så tar de extra betalt vid varje byte under tio års tid för flaskkontroll. Det blir många kontrollavgifter på varje flaska innan det till slut är kontrolldags.

M.v.h. JANKRO.
 
Toppen