• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Usla stripes

F

F.d. 55306

Guest
Hej alla.

Har en -04 Kabe Travelmaster med lite olika dekorer som sätts på vid tillverkningen. Det är i huvudsak två färger, rött och grått. De röda stripsen verkar sitta fast som dom ska men dom grå är under all kritik.

Förmodligen av solvärme så krullar dom ihop sig i kanterna och släpper mer och mer. Och smular sönder sig. Känns ju inge vidare att det sitter sånt skit på en så dyr bil.

Har funderat på att sätta små bitar av den dubbelhäftande superstarka tejp som bl.a. Claes Olsson säljer och sedan trycka ner stripeskanterna mot den. Men det känns lite avigt att sätta den på billacken. Har man väl tryckt fast den och sedan av någon anledning skulle behöva ta bort den så misstänker jag att det är ganska kört.

Någon som har råkat ut för samma sak och som har något bra sätt att hantera det?

undrar S-E i E-tuna

naffats

HBK Medlem
Kommun
Östersund
HBK-Nr
3314
Medlemskap
2025
Sv: Usla stripes

Hej svebo!
Jag har samma problem med min Travelmaster AL -00.
Har ingen lösning på problemet men det är inte snyggt.
Vi kanske borde kontakta KABE i Tenhult och höra om dom inte vill se snygga bilar ute på vägarna.
Håller med dig att det är dåligt på en sån svindyr bil.
Tänkte till och skickade följande mail till KABE.
Vi får se vad dom svarar.

Jag har en Travelmaster Al -00 som gått 7000 mil.
Stripedekoren släpper och rullar ihop sig spec. på vänster sida. Både den röda och den grå.
Känner flera som har samma problem.
Jag har ej tvättat med starka lösningsmedel eller med högtryck.
Det är ganska dåligt på en så dyr "kvalitets-husbil" att inte stripsen sitter bättre.
Kan tänka mig att det är solen som gör att dom krullar ihop sig.
Vad kan man göra för att bilen skall se proper ut? Ni tycker förstås att bilen skall se fin ut.
Går det stripa om? Det är främst dom horisontella stripsen längst ner och på alkovens front som är fula och nästan borta.
Bor i Jämtland och här skiner solen sällan.

M V H Staffan Hådell

RDO 804

Senast ändrad:
F

F.d. 25189

Guest

Jag skulle nog kontakta Kabe dom kan nog ge er nya stripes för nåt är ju galet !
Jag köpte en ny släpvagn 4p ifjol och den stripesen tappade färgen och vagnen ser ut som den är 20 år gammal om man ser till stripesen och 4p har lovat skicka nya stripes men får tyvär sätta dit dom själv :(

F

F.d. 55306

Guest

Att kontakta Kabe kan vara ett alternativ. Kanske det enda! Ska bli intressant att höra hur de reagerar på ditt mail, Staffan. Ska också själv skicka ett mail till dom under nästa vecka, så att dom ser att fler än du är missnöjda. Fast jag har en stark misstanke om att dom inte kan vara ovetande om problemet.
Hälsn. / S-E

F

F.d. 18508

Guest

Jag var och tittade på ett flertal beg Travelmaster i veckan hos en husvagnshandlare i Bollnäs,samtliga bilar hade "krulliga" dekaler..ser tråkigt ut.
Det var inte heller någon vacker syn att se en ny 2010.a med "vågig" folie vid bägge hjulhusen bak,längs med hela skarven bak osv
Nu var ja inte där för att köpa en kabe,bara titta runt o dricka gratis kaffe:) men folien va t.o.m det första frugan la märke till tyvärr..

F

F.d. 29908

Guest

Kan inte låta bli SuneAl! Man får vad man betalar för, sug på den du!! haha!!

Toppen