• Nu finns det en Beta test av Nya Husbilsplatser!
    En beskrivning av nya funktioner hittar ni på : Klicka Här för Instruktion.
    Eller direkt till nya Husbilsplatser : Klicka Här för Nya Husbilsplatser.
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Uruguay

KM

HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
17453
Medlemskap
2025
Hej. Idag var är vi på tur för att plocka svamp, vi stannade först i Fjällbacka för olika ärenden, sedan satt vi husbilen och åt lunch när det kommer en folkswagen buss som vi blev lite förvånade över.
Den var ifrån Uruguay, hur har den kört diskuterade vi. Vi tänkte å prata med dem men innan vi hade ätit färdigt hade de gått iväg. Ska försöka å få in bilden som vi tog.

IMG-20250923-WA0000.jpg

Stefan67

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
19507
Medlemskap
2026
Jäsiken! Det hade varit intressant att veta mer! Men kul, KM, att du reflekterade över att dom var här. Kul och en eloge! :)

• Gilla
Reaktioner: KM

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Kan också passa på med en udda flyttfågel från förra sommaren. Kunde inte alls komma på varifrån, på landsbokstäverna ROK.
20240624_211741.jpg

Men de står för Republica of Korea....Sydkorea, helt enkelt.
20240624_215835.jpg

M.v.h. JANKRO.

Senast ändrad:

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Kom på, de har filmer på YouTube och går att få text till deras språk.

20250924_033114.jpg

M.v.h. JANKRO.

• Gilla

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Jag träffade nyss en tysk som hade gjort en långresa, båt til Buenos aires, vidare till Patagonien upp längs västkusten av sydamerika, liten båttur över gapet till nordamerika, sedan genom hela USA in i Kanada till Halifax för båt till Europa, tyvärr hann jag inte få alla detaljer, men enbart båtresan kostade över 90000kr.

Niklas Anderson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
38388
Medlemskap
2025
Kul, jag träffade på Koreanerna på ställplatsen vid Tumbo husbil förra sommaren när jag var efter dom för att tömma och fylla. Man blir lite imponerad på de som reser så långt.

• Gilla
Toppen