• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Uppringt larm?

Cecilia & Kennet

HBK Medlem
Inlägg
240
Kommun
Hylte
HBK-Nr
1263
Medlemskap
2024
Funderar på om man hade kunnat ha ett larm, som ringer upp ens mobiltelefon, i husbilen. Haken är ju att det måste finnas telefon i bilen så jag funderar på om man hade kunnat ha en gammal mobil liggande å koppla larmet till den. Är det nån som vet nåt om det?
Hade känts bättre att ha sånt larm när man parkerat husbilen vid tex köpcenter eller i städer eftersom man vet att det inte är många som reagerar på larm som tjuter.

/Cecilia
 
F

F.d. 25086

Guest
Sv: Uppringt larm?

Funderar på om man hade kunnat ha ett larm, som ringer upp ens mobiltelefon, i husbilen. Haken är ju att det måste finnas telefon i bilen så jag funderar på om man hade kunnat ha en gammal mobil liggande å koppla larmet till den. Är det nån som vet nåt om det?
Hade känts bättre att ha sånt larm när man parkerat husbilen vid tex köpcenter eller i städer eftersom man vet att det inte är många som reagerar på larm som tjuter.

/Cecilia[/quo

Jag funderar på samma sak,,jag hittade ett larm som tar foto och mms:ar det till din mobil vid rörelse,det går även att ringa upp och lyssna på ev ljud.
kommer troligen montera en sådan i vår bil,har tyvärr inte web adressen på den här på jobbet..
ska även installera en gps tracker i vår bil som jag köpt,1200 kostade den och då slipper man självrisk vid stöld,iallafall på vårt försäkringsbolag.
//Ulf
 

Cecilia & Kennet

HBK Medlem
Inlägg
240
Kommun
Hylte
HBK-Nr
1263
Medlemskap
2024
Sv: Uppringt larm?

hade varit bra om det inte är för stort. Vi har redan ett larm på bilen som är bra, så det ska bara vara ett kompliment till det. En rörelse detektor med uppringning?
Ulf: då får jag väl vänta tills du kommer hem från jobbet då
 

Kjenyh

HBK Medlem
Inlägg
87
Kommun
Luleå
HBK-Nr
154
Medlemskap
2024
Sv: Uppringt larm?

Funderar på om man hade kunnat ha ett larm, som ringer upp ens mobiltelefon, i husbilen. Haken är ju att det måste finnas telefon i bilen så jag funderar på om man hade kunnat ha en gammal mobil liggande å koppla larmet till den. Är det nån som vet nåt om det?
Hade känts bättre att ha sånt larm när man parkerat husbilen vid tex köpcenter eller i städer eftersom man vet att det inte är många som reagerar på larm som tjuter.

/Cecilia
Hej! Jag har ett larm från Kjell&Company som heter Ontech GSM Mini 9020, sidan 285 i katalogen, som går att använda till lite av varje. Jag använder det som temp.larm i stugan. Ett kontantkort fungerar bra. Kjelle
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: Uppringt larm?

hej jag har detta larm det blåaljuset syns på flera hundra meter desutom reflekterar det bättre när solgardinerna är nere det borde avskräcka bra men man vet aldrig det var inte så dyrt färdigtmont ca 3-4tusen ,med en siren inne o en eller flera ute så bör det märkas vid larm ni kan fråga mina grannar dom har hört kan bara rekomenderas mvh håkan,r
Satsa på ett riktigt bra larm när ni köper ett.
t.ex CarGard - T70C





www.larzan.wordpress.com
 
F

F.d. 24707

Guest
Sv: Uppringt larm?

Jag undrar lite om man nu köper en husbil för väldigt mycket pengar och så köper man ett larm ifrån Jula, Biltema m.fl. "billiga" affärer. Det rimmar lite illa, att man inte vill skydda sin ägodel med bättre larm eller stöldskydd.

Man kan ju även fråga sitt försäkringsbolag angående eftermonterade larm vilka de rekommenderar, kanske till och med få ett bra erbjudande om man monterar ett larm med spårningsmöjlighet.

*bara en tanke*


www.larzan.wordpress.com
 
Toppen