• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Uppkörning C1-kort, automat

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.074
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Det är numer tillåtet att köra upp för nytt körkort med automatlåda,många av oss har automat och fungerar kanske på ett C1.

Nya regler gäller från och med den 1 november 2020​

De nya reglerna innebär att om du har körkort med behörighet B, utan villkor om begränsning till automatisk växellåda, kan du använda automatväxlat fordon vid körprovet utan att få ditt körkort begränsat.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.074
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Ni som kört upp med egen bil hur löste ni kravet på minst 50% av lastvikten?
Måste allt surras i lastutrymmet tex.
 

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
683
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Fyllde fullt med vatten i gråvattentanken och färskvattentanken, 2 elcyklar i garaget. 2 fulla gasolflaskor. Jag var beredd att följa med som passagerare men TSV;s besiktningsman hade en blivande besiktningsman som fick bidra med sina 80-85 kg. Jag fick inte följa med pga Covid-19, men det blev godkänt ändå. Detta var i höstas och jag hade ännu inte avrustat bilen för vintern
 

MaJe

HBK Medlem
Inlägg
560
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
15405
Medlemskap
2025
När min fru tog C1 lastade vi några säckar pellets i garaget utöver den vanliga lasten.
 
Toppen