• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Uppgradering av Fogg

Asaf o Anita

HBK Medlem
Kommun
Söderköping
HBK-Nr
11741
Medlemskap
2025
Efter ett par månaders foggtesting med 1GB gratis internet, uppgraderade jag till premium.
Tyvärr visa det sig att simkortet som fungerade problemfritt hittills, slutade fungera efter uppgraderingen.
Oavsett vilken adress jag försöker att gå in på blir jag omdirigerad till min kontosidan på foggmobile.com utan möjlighet att logga ut eller byta till en annan adress.
På mitt konto kan jag se att uppgraderingen har lyckats och jag har nu 10GB.
Problemet ser likadant ut på PC och iPhone.
Har ni något förslag på lösning?

G

GunDogs

Guest
Sv: Uppgradering av Fogg

Jag hade samma problem i min iPad. Kom till fogg oavsett vilket av mina bokmärken jag klickade på. Raderade cash-minnet i webbläsaren, sen fungerade det.

G

GunDogs

Guest

Mittåt. Jag skrev cash, men det är coockies du ska radera. Gå in i inställningar i iPhonen och välj Safari och radera coockies och data så tror jag problemet är löst. Det funkade för mig.

Asaf o Anita

HBK Medlem
Kommun
Söderköping
HBK-Nr
11741
Medlemskap
2025

Jag har rensat cashminne och coockies i både pc och iphone men problemet kvarstår. jag provade också att ha simkortet i mobilt router men lyckades inte att ha kontakt med netet.

F

F.d. 52994

Guest

Även jag hade samma problem när jag fick ett nytt kort. Till slut fick jag prata med en från Fogg och det visade sig att i mitt fall hade det hängt sig hos dom, nu funkar det perfekt. Prova att skriva till dom och begär att någon ringer upp dig.

Asaf o Anita

HBK Medlem
Kommun
Söderköping
HBK-Nr
11741
Medlemskap
2025

Problemet är löst:spinny: Detta mail fick jag:

Hej Asaf
Tack för ditt mail.
Vi hittade ett fel i systemet och ditt kort är aktiverat, Så nu ska det fungera att Surfa. Så kan du prova igen nu?.

Mvh Fogg Mobile

Tack för hjälpen

Gotand

FD HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
4880
Medlemskap
2023

Jag fick mitt Fogg kort i förra veckan. Jag testade det i min egenhändigt upplåsta Huawei E1820, som Tele2 levererat, för nåt år sen. Visserligen bara 3G. Jag lyckades skriva in APN, internet.foggmobile.com, och kom in på "Foggsidan" och loggade in. Sedan kom jag inte längre. Samma problem som Asaf. Jag skrev ett mail på supportsidan, och beskrev problemet. Och se idag måndag kom svaret:
Vi hittade ett fel i Fogg Servern och ditt kort är aktiverat, Så nu ska det fungera att Surfa. Så prova igen nu.
Man undrar är detta regel?

F

F.d. 4220

Guest

Tja, jag vet inte. Men om man får det att fungera direkt, finns det väl ingen större anledning att skriva inlägg om det??

//Stefan

Nils & Birgitta

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
2234
Medlemskap
2025

Med TRE:s ANP-inställningar fick jag Fogg att fungera. (Och det är Fogg-Sverige)

När jag använde Fogg ANP-inställningar så svarade det servern svarar inte.

Intressant det du Gotand skrev!

Nils & Birgitta

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
2234
Medlemskap
2025

Jag fick mitt Fogg kort i förra veckan. Jag testade det i min egenhändigt upplåsta Huawei E1820, som Tele2 levererat, för nåt år sen. Visserligen bara 3G. Jag lyckades skriva in APN, internet.foggmobile.com, och kom in på "Foggsidan" och loggade in. Sedan kom jag inte längre. Samma problem som Asaf. Jag skrev ett mail på supportsidan, och beskrev problemet. Och se idag måndag kom svaret:
Vi hittade ett fel i Fogg Servern och ditt kort är aktiverat, Så nu ska det fungera att Surfa. Så prova igen nu.
Man undrar är detta regel?

Exakt samma hände mig.

Toppen