• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Uppdatering windows

H

hianders

Guest
När jag slog på pc:n idag fick jag meddelande om att man gjort vissa uppdateringar för windows. Dessutom skulle man svar på om man ville ha automatiska uppdateringer eller ej - jag svarade nej. Tycker inte om att "någon" annan är och fixar med min dator.

Dessutom försvann Classic Shell som jag hade laddat ner istället för den startsidan som finns för w10. Hur var det man gjorde för att ta hem classic shell och installera?

Inger

Belar

FD HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Sv: Uppdatering windows

Jag tror inte Classic Shell försvann från datorn, utan det är nog bara att w10:s startmeny kom fram istället. Om du tittar i "Alla appar" så finns nog Classic Shell kvar där.
Sedan tycker jag nog att du ska låta Windows uppdateras automatiskt - det funkar bra.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Windows defender oppdateres nesten daglig, mindre rettinger flyter inn ofte. Det eneste du merker mye til er når det rulles ut hva som tidligere ble kalt service packs. Den første slik er just under utrulling.

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

En undran från en som inte "orkat" gå i attack med 10'an ännu.
Vid uppdateringar finns inte alt. --meddela mig när uppdateringar finns tillgängliga-- längre, finns det bara automatiskt eller inte alls.

Vid vissa kortare slöa uppkopplingar på nätet så vill jag helst inte att automatiska uppdateringar skall dra igång och stjäla utrymme i uppkopplingen utan att jag vet om det.

Undrande. M.v.h. JANKRO.

Ingrid & Thomas

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
4340
Medlemskap
2026

Dessutom försvann Classic Shell som jag hade laddat ner istället för den startsidan som finns för w10. Hur var det man gjorde för att ta hem classic shell och installera?

Inger

Hej! Jo, det försvann från min dator också. Laddade ner programmet från dess hemsida och installerade på nytt utan problem. Några enkla inställningar att göra men bra info på hemsidan.

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Den vanligaste anledningen till uppdateringar av programvaror är att man hittat fel i dem som man åtgärdat. Och en vanlig typ av fel är säkerhetsbrister som kan utnyttjas av hackare för att ta kontroll över dina filer och din dator. Se därför till att alltid hålla alla program uppdaterade i din enhet. Om det går att ställa in så att du får automatiska uppdateringar – gör det.

Toppen