• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Uppdatering bordatlas Snooper AVN 9000

F

F.d. 25941

Guest
Hej,

Vår husbil kom med en Snooper AVN 9000 installerad. Nu funderar jag på om det går att uppdatera asci/bordatlas/camperstop databaserna i den?

Vore ju trevligt med "fräscha" uppgifter inför kommande europasemester i sommar... Jag har sett att den kommer med gratis lifetime uppdateringar av navigeringskartorna och de andra databaserna hänger med i det paketet?

Någon som vet?

F

F.d. 24550

Guest
Sv: Uppdatering bordatlas Snooper AVN 9000

Hej,

Vår husbil kom med en Snooper AVN 9000 installerad. Nu funderar jag på om det går att uppdatera asci/bordatlas/camperstop databaserna i den?

Vore ju trevligt med "fräscha" uppgifter inför kommande europasemester i sommar... Jag har sett att den kommer med gratis lifetime uppdateringar av navigeringskartorna och de andra databaserna hänger med i det paketet?

Någon som vet?

Ja allt kommer med i kartuppdateringarna både Bordatlas, Acsi, Camperstop och Alan Rogers. Jag har laddat ner nya kartor till vår Ventura S7000 och uppdaterat programvaran i den så nu är den som ny igen. Tyvärr inte gratis till vår version men den är väldigt bra.

//Evanders

F

F.d. 25941

Guest

Tack för infon!

Registrerade enheten på websidan och laddade hem uppdaterings programvaran.

Jag får dock inte min dator att upptäcka Snooper enheten när jag ansluter usb kabeln mellan datorn och min Snooper. Någon som har några tips på felsökning?

Instruktionerna för uppdateringen skiljer sig åt mellan vad programmet tycker att jag ska göra och den engelska manualen. Skall SD-kortet plockas ur Snooper och sättas i datorn eller skall det sitta kvar i Snooper?

F

F.d. 25941

Guest

Tog kontakt med supporten hos Snooper.

Nu är enheten uppdaterad till senaste versionen och de olika campingdatabaserna har helt riktigt uppdaterats de med.

Det var inte helt enkelt att förstå hur uppdateringen skulle göras men för framtida referens:
* Plocka ur MicroSD kortet ur enheten
* Registrera din enhet på Snoopers hemsida (http://www.snooperneo.co.uk)
* Ladda ner Map Updater programmet
* Starta programmet
* När programmet ber dig ansluta din enhet till datorn, sätt i MicroSD kortet i din dator (finns USB läsare hos t ex Teknikmagasinet för ca 100 kronor om du inte har kortläsare i din dator sedan tidigare)
* Nu är det bara att följa instruktionerna i programmet för uppdateringen (om en sådan finns)
* När uppdateringen är klar stoppar du tillbaka MicroSD kortet i din Snooper.

Toppen