F
F.d. 55451
Guest
Hej - dette inlägg er skrevet på Dansk - håppas det forstås.
Mange GPS'er kan indstilles til forskellige valg af ruter men det er desværre kun hastigheden som gør forskellen.
For de forskellige typer af køretøjer kan indsættes parametre om hvilken gennemsnitlig hastighed man forventer at køre på f.eks. motorvej, landevej, bytrafik etc. og disse forskellige parametre kan gøre at valgte ruter bliver forskellige.
Men det er ikke fordi at der kan være forhindringer for en 2,2 meter bred husbil ( valgt som lastbil) at ruten for en personbil bliver anderledes - det er hatighesparametrene som gør forskellen.
Egentlige forhindringer evt. for at dæmpe trafikken er ikke medtaget på mange GPS'er.
Men på Route66 er der fravalg af ruter ( rute som lastvogn ) som går forbi trafikpærringer for køretøjer med bredder større end ca. 2-2,2 meter og højder som kan være kritiske - væsentlig inden man må vende om.
Systemet er ikke 100% - det afhænger af myndighedernes oplysninger.
Det er let at finde ud af.
Kender du en lav bro eller en smal vej ( trafikspærring ) så anbring en rute f.eks. 300 m afstand før stedet og efter stedet - se så hvad ruteplanlæggeren gør som lastvogn og som bil.
Der skulle gerne være forskel.
Prøv f.eks. Møllevej ved Nivå, Danmark (om du er på väg fron Kongevejen til Nivågårdsamlingen - kunstmuseum) der er en lav jenbaneviadukt ca. på midten.
Eller vejstykket mellem Sindalsvej og Nordlandsvej i Risskov GPS Ø 10' 12 57.16'' N 56' 12 32.57" der er vejbredden et problem ( trafiksperring ).
Mange GPS'er kan indstilles til forskellige valg af ruter men det er desværre kun hastigheden som gør forskellen.

For de forskellige typer af køretøjer kan indsættes parametre om hvilken gennemsnitlig hastighed man forventer at køre på f.eks. motorvej, landevej, bytrafik etc. og disse forskellige parametre kan gøre at valgte ruter bliver forskellige.
Men det er ikke fordi at der kan være forhindringer for en 2,2 meter bred husbil ( valgt som lastbil) at ruten for en personbil bliver anderledes - det er hatighesparametrene som gør forskellen.
Egentlige forhindringer evt. for at dæmpe trafikken er ikke medtaget på mange GPS'er.
Men på Route66 er der fravalg af ruter ( rute som lastvogn ) som går forbi trafikpærringer for køretøjer med bredder større end ca. 2-2,2 meter og højder som kan være kritiske - væsentlig inden man må vende om.
Systemet er ikke 100% - det afhænger af myndighedernes oplysninger.
Det er let at finde ud af.
Kender du en lav bro eller en smal vej ( trafikspærring ) så anbring en rute f.eks. 300 m afstand før stedet og efter stedet - se så hvad ruteplanlæggeren gør som lastvogn og som bil.
Der skulle gerne være forskel.
Prøv f.eks. Møllevej ved Nivå, Danmark (om du er på väg fron Kongevejen til Nivågårdsamlingen - kunstmuseum) der er en lav jenbaneviadukt ca. på midten.
Eller vejstykket mellem Sindalsvej og Nordlandsvej i Risskov GPS Ø 10' 12 57.16'' N 56' 12 32.57" der er vejbredden et problem ( trafiksperring ).