• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Underredsbehandling

F

F.d. 30059

Guest
Jag söker en firma i Stockholmsområdet som har rätt höjd för att ta emot en husbil för rostskyddsbehandling. Jag har kontaktat några i norra Stockholm men ingen har kunnat klara höjden.

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026
Sv: Underredsbehandling

Jag söker en firma i Stockholmsområdet som har rätt höjd för att ta emot en husbil för rostskyddsbehandling. Jag har kontaktat några i norra Stockholm men ingen har kunnat klara höjden.

Rostskyddsmetoder i Vinsta Vällingby kanske...

Senast ändrad:
F

F.d. 5322

Guest

Hej Ludde K. Vi har hittat ett ställe i Halmstad, "vettiga" priser och som kan ta bilar över 7 m. Samma kuststräcka åtminstone.
Vi tänkte ta ett par dagar semester under tiden bilen är på verkstaden. Det är ju en mysig stad.
MVH // Mia

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50036

Guest

Hej Ludde

Åk till Rostskyddcenter Halmstad, 035-21 32 44. Då kommer du garanterat att bli nöjd, hälsa från mig. De lyfter hela Argosen(inte många som lyfter våran bil, har kollat), tvättar och får torka över helgen, sedan riktig behandling inte bara där det syns utan överallt. Vill du ta dig tid att vara där får du även se den under innan du åker hem. Även priset var bäst!

De var denna firma som gjorde om jobbet på min bil efter det totala bluffjobbet som blev gjort i Göteborg där de kröp under bilen och sprutade lite där kom åt och resten "sket dom i".

Det är lika roligt varje gång man träffar riktiga hantverkare, man blir så glad att några har hantverksheder. Vad gör det att man får åka en bit!

Ha det gott Torbjörn

Hans o Ia Larson

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
4815
Medlemskap
2025

Hej,
prova med Södertälje Rostskydd Åkerivägen 11 Södertälje. Vi behandlade vår Nexxo där i samband med att vi hade köpt den. Dom satte även in innerskärmar. Fungerade bra.
Hälsningar
Hasse L

lenmar

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2025

Hej Ludde

Åk till Rostskyddcenter Halmstad, 035-21 32 44. Då kommer du garanterat att bli nöjd, hälsa från mig. De lyfter hela Argosen(inte många som lyfter våran bil, har kollat), tvättar och får torka över helgen, sedan riktig behandling inte bara där det syns utan överallt. Vill du ta dig tid att vara där får du även se den under innan du åker hem. Även priset var bäst!

De var denna firma som gjorde om jobbet på min bil efter det totala bluffjobbet som blev gjort i Göteborg där de kröp under bilen och sprutade lite där kom åt och resten "sket dom i".

Det är lika roligt varje gång man träffar riktiga hantverkare, man blir så glad att några har hantverksheder. Vad gör det att man får åka en bit!

Ha det gott Torbjörn

Tack för tipset Torbjörn. Har precis ringt och fick ett mycket bra bemötande. Vilket bra pris har jämfört med andra. Det blir en tur till Halmstad
Lenmar

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

OK, låter intressant, vad kostar det? Är bilen "installad" i verkstaden under hela helgen, var ska man då bo...?

cjuhlin

HBK Medlem
Kommun
Nynäshamn
HBK-Nr
7519
Medlemskap
2025

Torvalla Bil & Rostskyddshall AB
transparent.png

Hantverkarvägen 33, 136 44 Handen, Sverige

+46 8 777 36 33 ()   +46 8 777 33 10 (Fax)

Klarar husbilar!

/Curre

lenmar

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2025

Torvalla Bil & Rostskyddshall AB
transparent.png

Hantverkarvägen 33, 136 44 Handen, Sverige

+46 8 777 36 33 ()   +46 8 777 33 10 (Fax)

Klarar husbilar!

/Curre

Hej igen

Precis kollat priset med Torvalla. jag har en helintegrerad Dethleffs 7 meters och priset är ca 4000 kr dyrare än Rostskyddcenter i Halmstad. Sen tillkommer ju resekostnader beroende på var man bor.
Lenmar

Storpontus

FD HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
9722
Medlemskap
2022

För så där 20 år sen lät jag rostskydda en minibuss hos rostskyddshallen i Handen.

Ganska taskigt arbete där man mest sprutat tjock gegga där det var lätt att komma åt inkl. avgasrör och bromsar!

Svåråtkomliga ställen och inne i balkar m.m. var endast sporadiskt behandlade.

Och utan vettig hålrumsbehandling riskerar den tjocka geggan att göra mer skada än nytta då fukten kryper inifrån hålrumen (kondens) genom plåtskarvarna och under den tjocka massan där det kan ligga och gro i fred och inte torkar det upp heller på mkt lång tid.

Detta upptäckes förståss långt senare när det rostade igenom.

Nu var det länge sen så jag skall inte säga nåt om hur dom jobbar numera.

Rostskyddmetoder i Vällingby verkar göra mkt seriösa jobb men om de har plats för stora bussar har jag ingen aning om

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Tror att Rostskyddsmetoder i Vällingby klarar de flesta husbilar. Dom har haft hand om alla SL s bussar innan det blev någon annat tveksam operatör av SL. De nya upphandlade drog också in rostskyddsbehandling på sina bussar.
Undrar hur länge det dröjer innan dessa nya bussar rostar sönder eller äts upp av galvaniska strömmar mellan aluminiumplåt och stålkonstruktion.
Ring och tala med Thomas på Rostskyddsmetoder, trevlig kille som ger goda råd och som dessutom har en otrolig utrustning för att se in i balkar och andra dolda utrymmen.

Toppen