Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Plyfaskivan under golvet (golvets undersida) är behandlad från fabrik. Behöver den kompletteras bör det vara med något meden som andas men är impregnerande.
Ett bra medel kan vara linolja men det har den nackdelen att det luktar lång tid efteråt. För den som inte gillar linoljelukten kan detta vara en stor nackdel.
Hej Werner!
Jag byggde nya och jag reparerade ofta gamla träbåtar på 70-80 talet på ett varv i Blekinge,"jag hade en firma på den tiden", även fiskebåtar från västkusten, kom in som hade havererat i en storm e.d.
När jag reparerade en gammal båt så använde jag alltid linolja för att vara på den säkra sidan mot röta.
Det hände att jag reparerade båtar även från Bohuslän, vilka var friskare i träet än dom från östkusten, varför vet jag ej."Troligen p.g.a. linoljan."