• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Underedsbehandling/Rostskydd

F

F.d. 7045

Guest
Undrar vad ni tycker, skall man underredsbehandla/rostskyddsbehandla sin husbil?:confused:

F

F.d. 3088

Guest
Sv: Underedsbehandling/Rostskydd

Skriv underedsbehandling i sökrutan så får du ett antal äldre inlägg

Gurra

F

F.d. 3088

Guest

återkom gärna eller skriv i en gammal tråd

Gurra

Gert och Margareta

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
212
Medlemskap
2025

Jag körde upp min Trawel- master 2009 till Falköpng förra torsdagen för Dinitrolbehandling samt Lackonservering skall hämta i morgon förhoppningsvis en blank och näst intill en rostfri Trawel-master.
Hälsningar
Gert Måbrink
Göteborg

F

F.d. 7045

Guest

Gert,
Berätta gärna hur det går.
Vad fick du betala för kalaset?

MVH Peter:yes:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Gert.M.

Du har ju lämnat den hos Lasse och han vårdar ju alla bilar som om dom vore hans egna något och han gör ju ett kanonbra och nogrannt arbete .

Du kommer garanterat bli nöjd .

Senast ändrad:

Gert och Margareta

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
212
Medlemskap
2025

Hämtade min husbil i går är så här långt mycket nöjd med det jag kan se bilen är snyggare nu än vid nyleverans.
Ja Bengt-Åke det är Lasse som gjort jobbet,jag vet inte om det var du som skrev en gång att när du skulle byta bil nästa gång så skulle du lämna in den direct till Lasse för behandling var det du?I villket fall så var det detta som gjorde att jag bestämde mig för Lasse i Falköping.
Så till kostnaden totalt 14,750:- där 5000:- är för underredsbehandlingen sk. halv behandling Alcodelen rostskyddsbehandlas inte.
Själv tycker jag att det var värt priset när man ser resultatet.
Gert

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jo det var jag som skrev om detta och när vi hämtade bilen så gick det ju rätt snabbt en månad och när jag pratade med honom senare så hade han tidig semester och jag hade sen semester men nu är vi båda igång på våra jobb så nu blir det att beställa tid .

Det är ju väldigt dyra fordon vi har och det finns i de flesta fallen inget eller väldigt bristfälligt rostskydd på bilarna från fabrik och man vet ju att det rostar fort och även om bilarna står på vintern och det blir kondens i balkar och hålrum så är ju det också vatten som får fäste och sedan så kommer rosten .

S

Stråken

Guest

Här i Österbybruk finns Österby Rostskyddshall, han tat 3500 kr för att rostskydda en husbil och 1500 kr för lackskydd.
Streåken

pirat

HBK Intresserad
Kommun
Kristianstad

Köp en bil med ALKO-chassi så slipper ni problem med rost, har ju galvat chassi som bekant.

Piraten

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Min bil har Alko-chassie men det är ju i den främre delen som det rostskyddas för Alko-chassiet är ju bara en påbyggnad på en originalfront .

Toppen