• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Umweltplakette

Lasse-125

FD HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024
Hur gör man med Tyska miljöplaketten (dekalen som sitter på vindrutan) om man måste byta vindruta?:confused:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Umweltplakette

Billigste løsning - sving innom første decra eller tüv i Tyskland, €5 og 5 minutter.
Enkleste - bestill på nett, kommer i posten etter noen dager.

hobsen

HBK Intresserad
Kommun
Norge

Jeg tenkte på det samme da jeg fikk plaketten, og festet den derfor med tape slik at det er mulig å flytte den til evt ny frontrute. For det er vel slik at en ikke får igjen grønn plakett når ny standard er innført. Min bil er euro4 godkjent, og nå som euro5 er innført får jeg kun gul plakett når jeg evt må ha ny...
Velger å tro at det å feste den med tape i stedet for eget lim er godt nok???

F

F.d. 58573

Guest

hobsen

Bilar som säljs idag med Schadstoffklasse Euro 4 får fortfarande Umweltplakette 4 (Grün) av vad jag kan läsa i diverse annonser på mobile.de

aake

F

F.d. 58823

Guest

Jeg tenkte på det samme da jeg fikk plaketten, og festet den derfor med tape slik at det er mulig å flytte den til evt ny frontrute. For det er vel slik at en ikke får igjen grønn plakett når ny standard er innført. Min bil er euro4 godkjent, og nå som euro5 er innført får jeg kun gul plakett når jeg evt må ha ny...
Velger å tro at det å feste den med tape i stedet for eget lim er godt nok???

Var på DEKRA i Flensburg tidligere i år,og fikk grønn plakett til min 2008 mod.Euro 4 motor.

Den kostet 5 Euro.

Ottar

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Lasse, med din plakett fick du även ett papper som bekräftade att bilen var godkänd för den klassen. Med det pappret kan du säkert få en ny plakett, troligen till ett lägre pris.

Nära autobahn vid Lübeck finns en DEKRA-station lätt att nå om du kör via Puttgarden.

GPS: N53 52 36 E10 40 00   

Lasse-125

FD HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024

Gunnar tack för Ditt svar:Men det gäller inte vår bil. Frågar åt en kompis vars dator har havererat.I övrigt tror jag att Ditt svar är korrekt har läst meddelandet som jag fick i våras när vi köpte plaketten till nya bilen.Hjärtliga hälsningar till Marita och Dej önskar
SivoLasse.:)

Toppen