• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ugn i husbilen

F

F.d. 25491

Guest
I vår nya husbil har vi ugn, fantastiskt bra (tror jag) men varför sitter den ovanför frysen? Är det smart eller är isoleringen till frysen så bra att ingen värme kommer in i den alternativt ingen värme kommer ut från ugnen? Någon som vet?
Hur kan man använda denna ugn, är det något man ska tänka på när man använder den, kan se en mängd olika användningsområden men är lite undrande över vad man kan laga i den utan at man får problem. Har förut haft en sån där liten rund som man ställer på gasplattan och det har funkat fint det också
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Ugn i husbilen

Det är nog för att skorstenen på den skall få så bra väg ut.
Låt ugnen bli ordentligt varm innan ni använder den första gången.
Tänk på att det kan bli riktigt hett ovanför den men det är inget att bli orolig
för. Första gången jag använde ugnen så stängde jag av den eftersom jag trodde det var något fel med anledning av denna värme.
 
F

F.d. 50004

Guest
Sv: Ugn i husbilen

Vi har en ugn precis som ni, den har jag utnytjat mycket, för mig har den varit så bra som jag hoppades, men det kan ta lite längre tid innan maten är färdig.Men jag skulle inte vilja vara utan den. Dina andra frågor kan jag tyvärr inte svara på, då jag inte är så kunnig i detta område.
Lena
 

Frank Ekman

HBK Medlem
Inlägg
702
Kommun
Horn
HBK-Nr
111
Medlemskap
2024
Sv: Ugn i husbilen

Jag använder ungen till att laga mat och baka fungerar precis lika bra som en "vanlig" Bara tänka på att det tar lite längre tid och en fördel är om ingredienserna är rumsvarma innan man stoppar in det i ugnen. Lycka till
/ Yvonne
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: Ugn i husbilen

Vad är det för något?

"Har förut haft en sån där liten rund som man ställer på gasplattan och det har funkat fint det också"
 
H

hianders

Guest
Sv: Ugn i husbilen

Man menar säkert Omnia-ugnen, se tråden Ugn på spisen som nyligen varit visad.

Inger
 
F

F.d. 25491

Guest
Sv: Ugn i husbilen

Till Lasseboy
Japp en Omniaugn är det som vi har sedan förut, fantastisk liten grej.
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: Ugn i husbilen

Denna: KAMA Fritid

Hur blir tex klyftpotatis i en sådan, har funderat på detta med mat frun ska ha lchf det bör va lätt men vad ska jag äta med grillade kött.. sallad nää.
Vill ju ha som man har det hemma!
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.776
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Sv: Ugn i husbilen

Tycker det är bra att ugnen sitter högt. Värmen stiger ju uppåt så det är lättare att vädra ur genom takluckan om man inte behöver värmen och förhoppningsvis följer en del os med ut som inte tog vägen genom skorstenen.
Vi använder den en hel del och tycker det fungerar bra.
 

RiRos

HBK Medlem
Inlägg
188
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1793
Medlemskap
2024
Sv: Ugn i husbilen

Tips. Tänka på att inte anv bakplåtspapper i ugnen,lätt gjort om man inte tänker till innan.
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Ugn i husbilen

Denna: KAMA Fritid

Hur blir tex klyftpotatis i en sådan, har funderat på detta med mat frun ska ha lchf det bör va lätt men vad ska jag äta med grillade kött.. sallad nää.
Vill ju ha som man har det hemma!

"Rekommenderar att man testar klyftpotatis. Ställ klyftorna utmed kanten."

Hittade jag på ett annat forum :)

Peter :)
 
Toppen