• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tyst Garmin

Ulla&Gunnar

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
1337
Medlemskap
2026
Har en Garmin Nuvi 760. Rösten har tystnat. Någon som vet varför?
Tacksam för svar. Gott Nytt År Gunnar

Sv: Tyst Garmin

Har en Garmin dock ingen 760, på den styr jag volymen genom ett snabbt tryck på "On/off" knappen.
(där man bl.a kan ställa in Tyst-läge).

Om det inte är volymen så brukar det alltid vara bra med en mjuk-reset. Du har säkert ett litet hål i maskinen någonstans där du kan "resetta" den. En mjuk-reset är som en omstart på en dator, dvs du ska inte förlora någon data eller inställning.

God fortsättning och lycka till!

/Johny

Kolla så att du har samma frekvens inställd i Garmin (verktyg/inställningar/volym) som på din bilradio.

Det kan vara ett elände. Original i Garmin 760 har jag för mig är 88.8 (eller 88,4). Men man får byta ofta. Mellan Linköping och Göteborg under julhelgen bytte jag frekvens på båda fyra ggr i vardera riktningen.

//Roger

Senast redigerad av en moderator:

Har en Garmin Nuvi 760. Rösten har tystnat. Någon som vet varför?
Tacksam för svar. Gott Nytt År Gunnar

Samma med min då man har hållit i startknappen för länge (8sek) = återställning .

Gå in i Verktyg/inställningar/Språk/ och då är förmodligen "tal" omarkerad eller inget språk alls .

Jag förmodar att du har kollat så högtalaren visar X-antal % och att "sekretess" inte är i kryssad .

Senast ändrad:

Vi har varit med om samma sak. Nuvi-damen är tyst.

Det inträffar då GPS-en sitter med externströmkabeln ansluten till 12 V eluttag som är strömlöst när motorn är avstängd.

Vid start brukar jag vrida tändningsnyckeln till läge där alla instrumentlampor tänds och då får även GPS-en spänning och startar upp. När sedan uppstartningslampor släcks vrider jag vidare och motorn startar vilket medför att 12 V-uttaget åter blir spänningslöst till dess att motorn går. Under den tiden vill GPS stänga av mitt i uppstartprocess för att sedan få spänning och fortsätta. Då händer på vår GPS att röstinställningar ändras från svenska till afrikanska.

Gå in i inställningar och ändra tillbaka till svenska om du har liknande problem som oss.

Det var inte lätt att skriva kort. Fråga om något är oklart.

Sven-Åke

Hej
Gå in på talande instruktioner där finns 3alt.så klicka på Körinstr/status
Hoppas det går bra
Har inte fått något med.nr ännu
mvh Göran

Tillbaka
Toppen