• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

TVplacering

Bettan o Bernt

HBK Medlem
Inlägg
139
Kommun
Valdemarsvik
HBK-Nr
662
Medlemskap
2024
Vi har en Burstner T604. Jag tycker att tv:n hamnar alldeles för högt upp när man har den i "tvskåpet". Är det någon som har en lösning på det?M.v.h. Bettan
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: TVplacering

Hej !
Vi köpte ett väggfäste på Jula kan sättas upp på en central plats och går sen att vända och vinkla så det går att se TV:n från alla håll.Billigt var det dessutom funkar förträffligt och "tv-skåpet" används nu istället till skafferi. TV:n säkras under färd med en gummistropp.
MVH Gunilla
PS vi har en Dethleffs men kompisarna har en Burstner som er och har gjort likadant. DS
 
F

F.d. 50036

Guest
Sv: TVplacering

Hej på er...

Det där med TV:en är svårt, känns som om tillverkarna aldrig själva tittat på TV i husbilen. Åker själv en Bürstner Argos med ett ”högt” TV-skåp.

Efter att flyttat, skruvat och vridit på det mesta lyckades jag trots allt få till det med ett godkänt. Flyttade mitt stativ uppåt, sänkte TV:ns fäste med en plåt kunde på så sätt vinkla TV:n mer (bildvinkeln är ju dålig på platt TV). Men bäst blev det när jag kom på att det gick att placera en 22” DEMTEC TV, LED i skåpet (5 mm marginal), köpte denna på TV firman i Ullared. I och med att det är LED drar den ström som en vanlig 19”.

Nu funkar det riktigt bra, skulle kunna sänka mitt stativ 5cm men får se om jag orkar utföra detta finlir.

Mvh Torbjörn :):):)
.
 
Senast redigerad av en moderator:

Häggen

FD HBK Medlem
Inlägg
630
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022
Sv: TVplacering

Håller med om att TV-skåpen oftast i husbilar är felplacerade. Jag har skruvat ett TV-fäste på den nerfällbara sängen (Helintegrerad). Bra höjd samt i alla fall för två personer en mycket bra placering. Krokar loss TV-n o lägger den i sängen fastspänd under transportsträckorna. Häggen Umeå
 

Bilagor

  • PA070192.JPG
    PA070192.JPG
    1,3 MB · Visningar: 6
  • PA070194.JPG
    PA070194.JPG
    1,2 MB · Visningar: 6
Toppen