• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tvix...finns här någon användare av Tvix?

F

F.d. 24435

Guest
Söker Tvix användare. (Tvix=digital jukebox, i min ryms ca 300 filmer+2000 kompletta musikalbum, kopplad till TV och HiFi-anläggning, full HDkompabilitet). Hör av ER! (har lite använadrefrågor)
 
Senast redigerad av en moderator:

CarthagoAnders

HBK Medlem
Inlägg
829
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024
Sv: Tvix...finns här någon användare av Tvix?

jag har två stycken sedan något år tillbaka, dock inte den senaste modellen med HD
en i husbilen och en hemma, fantastisk apparat med många möjligheter att se film, labra bilder och musik
du får gärna ringa mig Roysen om du tror jag kan bidra med något när det gäller användningen av Tvix
/Anders

Söker Tvix användare. (Tvix=digital jukebox, i min ryms ca 300 filmer+2000 kompletta musikalbum, kopplad till TV och HiFi-anläggning, full HDkompabilitet). Hör av ER! (har lite använadrefrågor)
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.910
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Tvix...finns här någon användare av Tvix?

Har en Tvix 6500. Köpte den för att ha ett enkelt mediacenter för att lagra och visa stillbilder. Det var den dock riktigt dålig på från början. Nu är den dock betydligt bättre på fotovisning. Under tiden har det blivit filmer och TV-tittande. Använder den också mycket för att spela in TV-program med hjälp av Tvix HD-Tuner. Är mycket lätt med den inbyggda guiden.

Det är också lätt att redigera innehållet i Tvixen med dator via USB. Lätt att ansluta USB-sticka och USB-disk.
 

Hqhusbil

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024
Sv: Tvix...finns här någon användare av Tvix?

Jag har också en Tvix 6500. Den används mest för att titta på film.
Till det fungerar den alldeles utmärkt. Jag kan rekommedera den.
Har du några frågor så är det bara att du hör a dig
 
F

F.d. 53498

Guest
Sv: Tvix...finns här någon användare av Tvix?

Berätta mer, vad är Tvix. Hur mycket kostar en Tvix.
 

Hqhusbil

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024
Sv: Tvix...finns här någon användare av Tvix?

Berätta mer, vad är Tvix. Hur mycket kostar en Tvix.

Tvix är en multimediaspelare för film, bilder och musik.

Eller annorlunda uttryckt en liten låda som du ansluter till din TV och ljudanläggning.
I den lagrar du alla filmer, bilder och musik som du har, sen kan du spela upp dem.
Du kan också köpa till en tv tuner så kan den spela in och visa TV program.
Väldigt praktiskt för oss med husbil. Hemma har du den ansluten till din vanliga TV stereo. När man ska åka iväg tar man bara med Tvixen. Den är liten o lätt att bära, stor som en tegelsten ungefär.

Här kan du läsa mer om den: HOME - Most advanced jukebox on the planet - TViX
Tittade på pricerunner just och 6500 kostar under 2000 kr. Till det kommer kostnaden för en hårddisk som man behöver för att lagra film mm på. Köp en tillräckligt stor på en gåg den har en tendens att bli full. Minst 500GB men gärna större.

En konkurrent som också är ett bra alternativ är Popcorn hour. Den är mindre till formatet men är tekniskt likvärdig. Läs här: Welcome To Popcorn Hour

Kjell o Company säljer också en billi spelare för 999 kr. Den har jg ingen uppfattning om.
 
F

F.d. 53498

Guest
Sv: Tvix...finns här någon användare av Tvix?

Låter smart skall kolla in om vi skall skaffa en. Jag behöver ändå skaffa en lös hårddisk. Den är märkligt hur mycket man samlar på sig, både av prylar och digitalt mumsmums.

Tack för informationen.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Tvix...finns här någon användare av Tvix?

Jag använder inte Twix längre men gjorde det på 50-talet, röd, blå och grön. Då kostade dom 1:20 styck har jag för mig. Idag är dom väldigt mycket dyrare! Det kallas produktutveckling. Enligt ett tv-program nyligen ger inte Twix några mätbara fördelar jämfört med helt ovallat!

Jappe som uppfann fristilen för över 50 år sedan i Slottskogen.
 

Hqhusbil

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024
Sv: Tvix...finns här någon användare av Tvix?

Jag använder inte Twix längre men gjorde det på 50-talet, röd, blå och grön. Då kostade dom 1:20 styck har jag för mig. Idag är dom väldigt mycket dyrare! Det kallas produktutveckling. Enligt ett tv-program nyligen ger inte Twix några mätbara fördelar jämfört med helt ovallat!

Jappe som uppfann fristilen för över 50 år sedan i Slottskogen.

Men du Jappe var et inte Swix du hadde på laggarna?
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Tvix...finns här någon användare av Tvix?

Jo, just det, Swix hette vallan ju! Jag skyller på att det var så länge sedan. När vi lämnade Slottskogen och for till Alperna i stället så vallade jag aldrig mina skidor. Jag tyckte det gick tillräckligt fort ändå.

Jappe
 
Toppen