• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tv

F

F.d. 25477

Guest
Hej har just i dagarna köpt vår 3 e husbil efter några år upp håll
Nu till saken har en fast tv i den men såg inget annat
Mina funderingar är kan man inte ha mobilt eller trådlöst tv
Eller måste man ha en box till husbilen också.
jag är ny i dag som med lem här på HSK
Inger

Tant Sture

FD HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
2178
Medlemskap
2024
Sv: Tv

Hallå Tomtebacken.
Beroende på vad du har för TV i bilen och vad du ser hemma. Med en TV som har plats för tex. en Boxermodul så har NetOnNet billigaste pris, köp modulen och ta med Boxerkortet då du åker iväg ut. Då kan du se de kanaler du betalar för även i Husbilen.
Har du inget abbonemang på någonting så gäller att du kan se Gratiskanalerna, TV 1 o 2 liksom 4:an och 6:an samt några till.
För min del har det fungerat bra med modul och Boxer, däremot så anser barnbarna att farfar är snål som inte har Filmkanalerna. Lycka till.

Tant Sture

WillyPe

FD HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023

Om man tittar på TV via mobilnätet, t.ex. svtPlay, så går det åt bortemot 0,5 GB för en timmes tittande. Du behöver med andra ord ha ett mobilabonnemang med stor datamängd. Har det 10 GB/månad så kan du titta på TV ca 20 timmar per månad. Men tänkt på att ditt övriga surfande också tar en del av datamängden.
Så det beror med andra ord på hur mycket tittande man har tänkt sig.
Det enklaste och billigaste är nog med en box som Tant Sture föreslår.

F

F.d. 25477

Guest

Tackar för era svar
Har en liten tv i köket med inbyggd kortläsare boxer som vi brukar ha med ut i bil eller husvg och en parabol på taket canel digital fynderar nu att köpa en parabol sedan ta med box tror den har bäst funktion, boxer har ibland störningar med att hitta kanaler tycker jag.

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022

Vi använder både Digital TV och Strömmar avsnitt från svt play till vår HTC FLYER surfplatta.
Använder telefonen som accesspunkt och delar ut internet från den till vår surfsplatta.
Använder Telenor 10mbit @ 25GB i månaden för 99 kr per månad och säger sedan upp det till vintern då vi ställer in husbilen. Fungerar kanon ....

Toppen