• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tv via dator

Christina & Åke

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4383
Medlemskap
2025
Hej, jag undrar om någon vet hur många MB man förbrukar/timme när man ser på tv via mobilt internet? Här i Spanien verkar det svårt att få ett mobilt internet med obegränsad MB.

Jag har ytterligare en fråga, jag har köpt en Iphone 5 och har laddat ner kartor till navigon, men jag fick inget ljud med , hur gör jag för att även få med ljudet?

Tackar allra ödmjukast i förväg för hjälp.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Tv via dator

Så här skriver Vodafone om sitt Europa-simkort:

What can I do with 150 MB a day?

Here a general guideline for data consumption of different services:

• Email (text only): 20 KB
  • Email with attachment (photo, Word, Excel): 300 KB
  • Web page: 200 KB
  • 1 minute of music streaming: 500 KB
  • 1 minute of YouTube™ streaming: 2 MB
Based on those assumptions, you may...
  • Send and receive 50 Emails (text only)
  • Send and receive 30 Emails with attachment or upload 30 pictures
  • Visit 150 websites
  • Update your status or Tweet 20 times a day
The effective data consumption may vary based on attachment size, websites visited, etc.

Jappe

F

F.d. 55451

Guest

Använder DVB-T tuner på dator / USB.
Pris 120 - 300 dkr med (~15 x 10 cm i fönster) antenne eller husbils UHF antenne ~ 800 Mhz.
Gratis kanaler.

total media prtscr.jpg

du har ocså möjligheten att downloade tv, se egna film etc.

:)

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55451

Guest

Kanske kräver Jysk varma' :) att förstå: Ja da :rolleyes:

För egentligen talar du med kunskap - egen kunskap :D

Men fort - det var inte frågan om svensk TV.;)

Senast redigerad av en moderator:

Christina & Åke

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4383
Medlemskap
2025

Bifogar bild!
Eventuellt kan det bero på att ljudet är nedskruvat eller avstängt, du hittar detta på samma plats.

Visa bilaga 64355

Hej igen och tack, jag har hittat det du visar men det står Malin 23,7MB väntar
kan det bero på att ljud filen ej blev nedladdad när jag laddade ner kartorna?
När jag har bestämt en ort som jag skall navigera till så kommer det upp ljudfiler har ännu inte hämtas .Hur gör jag för att hämta ljudfilerna?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Eftersom det står att Malin väntar har rösten tydligen inte laddats ned. Är du uppkopplad via WiFi där du nu befinner dig? I så fall tycker jag att nedladdningen bör återupptas automatiskt. Du nämner att du får meddelande om att ljudfiler ännu inte hämtats, går det att klicka för att hämta?

Som sista utväg får du avinstallera och installera på nytt, det kostar inget men det tar tid och förbrukar stora datamängder. Kanske måste du installera även kartorna på nytt?

Christina & Åke

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4383
Medlemskap
2025

Eftersom det står att Malin väntar har rösten tydligen inte laddats ned. Är du uppkopplad via WiFi där du nu befinner dig? I så fall tycker jag att nedladdningen bör återupptas automatiskt. Du nämner att du får meddelande om att ljudfiler ännu inte hämtats, går det att klicka för att hämta?

Som sista utväg får du avinstallera och installera på nytt, det kostar inget men det tar tid och förbrukar stora datamängder. Kanske måste du installera även kartorna på nytt?

Ja vi har wifi, men hur laddar jag om ljudfilen?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Det verkar som om det hängt upp sig. Vad händer om du laddar ned ytterligare en karta på tex Monaco (325 kB)?

PS! Vi kanske borde fortsätta i tråden Navigon för iPad?

Senast ändrad:

Christina & Åke

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4383
Medlemskap
2025

Det verkar som om det hängt upp sig. Vad händer om du laddar ned ytterligare en karta på tex Monaco (325 kB)?

PS! Vi kanske borde fortsätta i tråden Navigon för iPad?

Hej Anders , jag gjorde som du sa, jag avinstalerade Navigon och nu inatt har nya kartor laddats ned och nu fungerar också ljudet.Så än en gång tack för hjälpen. Jag vill också önska alla HBK:are en GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR

Toppen