• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tv utomlands

Christina & Åke

HBK Medlem
Inlägg
338
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4383
Medlemskap
2024
Hej i kvällningen!

Jag har haft slingplayer i några år, för att kunna se tv via Internet, det kostar c:a 1800kr för ett halvår och då har jag kunnat se ettan, tvån, fyran, tjugofyran, och sexan.

Nu har jag laddat ner ett program http://www.privatvpn.se som i och för sig är gratis, men det kostar 49kr/månad för att ansluta sig och då kan jag se samtliga program på svt play och tv4 play program 4. Om man inte har VPN då kommer det oftast upp att det inte går att se, eftersom du verkar befinna dig utomlands, men när du ansluter dig till VPN så fungerar det som du är i Sverige.

Självklart måste du ha tillgång till nätet. :yes:
 
Senast ändrad:

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Tv utomlands

Jag har slingbox och det är gratis , vad är det som kostat för er? Privat VPN tar mycket resurser och har man dålig uppkoppling kan det vara svårt att se TV. Slingboxen klarar jag på 4mb ner.
 
F

F.d. 840

Guest
Sv: Tv utomlands

Samma här. Köpte en slingplayer hd som jag kopplade till min box hemma enligt instruktioner, Sedan kopplar jag min laptop mot tv i t.e.x Spanien och loggar in på slingplayer, Då kan jag styra min box i Sverige genom datorn. SMART :)
Kolla på www.slingbox.com
 

Christina & Åke

HBK Medlem
Inlägg
338
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4383
Medlemskap
2024
Sv: Tv utomlands

Jag har slingbox och det är gratis , vad är det som kostat för er? Privat VPN tar mycket resurser och har man dålig uppkoppling kan det vara svårt att se TV. Slingboxen klarar jag på 4mb ner.

Hej en slinplayer är ett program som du installerar i datorn, du har alltså ingen box hemma.Det kostar c:a 1800kr för ett halvår. Det är ett företag i Norrköping som handhar den.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Tv utomlands

Samma här. Köpte en slingplayer hd som jag kopplade till min box hemma enligt instruktioner, Sedan kopplar jag min laptop mot tv i t.e.x Spanien och loggar in på slingplayer, Då kan jag styra min box i Sverige genom datorn. SMART :)
Kolla på www.slingbox.com

Då kan jag bara rekommendera ovanstående!
 
F

F.d. 25291

Guest
Sv: Tv utomlands

Efter att ha upptäckt Thor's begränsning nedanför Mosel, kollat aternativet med SVT World via parabol, funderar vi nu på internet.

SVT World kräver en box + abonnemang, men om vi fattat rätt så räcker det med att köpa en Slingbox (om du ändå har boxabonnemang hemma), koppla in den och du har hela paketet med dej.

Då dyker nya frågor upp: 1. Hittar man fri wi-fi i Frankrike, Spanien &
Portugal?
2. Räcker iPadens mottagning till eller går det att
förstärka mottagningen?
3. Är det bättre att ta med den bärbara PC'n?
4. Kan man koppla Paddan till TV'n, eller måste
det vara en dator?

Hur har ni andra löst ert tittande.

lailaouno
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Tv utomlands

Efter att ha upptäckt Thor's begränsning nedanför Mosel, kollat aternativet med SVT World via parabol, funderar vi nu på internet.

SVT World kräver en box + abonnemang, men om vi fattat rätt så räcker det med att köpa en Slingbox (om du ändå har boxabonnemang hemma), koppla in den och du har hela paketet med dej.

Då dyker nya frågor upp: 1. Hittar man fri wi-fi i Frankrike, Spanien &
Portugal?
2. Räcker iPadens mottagning till eller går det att
förstärka mottagningen?
3. Är det bättre att ta med den bärbara PC'n?
4. Kan man koppla Paddan till TV'n, eller måste
det vara en dator?

Hur har ni andra löst ert tittande.

lailaouno
Gratis Wifi blir nog svårare och svårare att hitta! Men det börjar dyka upp wifi på campingar och ställplatser. Slingbox har en app för paddan så den går att använda , men paddan behöver bra signal. Det finns adapter till paddan så att den kan kopplas till Tv via hdmi sladd. Bäst är nog att via bärbar data med wififörstärkarantenn ta emot programmen. Sedan kan man ju koppla datorn till TVn.
 

Gert O.

FD HBK Medlem
Inlägg
144
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
3579
Medlemskap
2022
Sv: Tv utomlands

Hej Sharky
förlåt en okunnig. jag behöver en uppkoppling till svensk TV i Spanien/Portugal vad kostar Slingboxen?:oops:
Hälsn
Gert O.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Tv utomlands

Finns några olika , såg en på rea nyligen för 1000 kr annars så kostar dom drygt 2000 kr.
 
F

F.d. 25291

Guest
Sv: Tv utomlands

Hej igen. Slingbox HD och wi-fi-antenn införskaffade. Nu inväntar jag kompetent hjälp med konfigureringar och annat från den yngre generationen.

Däremot blev jag lite brydd när jag skulle registrera mitt konto till i-phonen, för när jag skulle ange id på min box, så hittade jag en kod med 12 tecken på den, men det skulle registreras 32!!

Någon som vet??

uno
 

Kjell 896

HBK Medlem
Inlägg
314
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
896
Medlemskap
2024
Sv: Tv utomlands

Hej!

En intressant tråd, jag är mycket nyfiken och har själv några frågor.

Hur löser man eltillförseln till laptopen under tv-tittandet?

Hur mycket Gb per månad behövs för att se på Tv, ett abbonenmang på t.ex Orange i Spanien ger 2 Gb/mån, hur långt räcker det?

Tacksam för all hjälp

Kjelle
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Tv utomlands

Slingbox är inget för Spanskt mobilt internet med snålt Gb. Man måste nog stå på camping eller ställplats med Wifi utan begränsningar. Tv tittande tar mycket Gb.
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.821
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Tv utomlands

Ja, fast inte just den modellen, köpte min från HongKong eller Kina.
Funkar väl OK, som en jättestor surfplatta utan touch, men med tangentbord/mus.
Jag är inte riktigt vän med Android bara....
 
Toppen