• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

TV utan antenn

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.871
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Att använda ett eget mobilt bredband är nog smidigast samt sätta upp ett eget wifi i husbilen.
Sen räcker det med en surfplatta laptop m.m. finns appar att använda för "tv-tittande" t.ex PlutoTv m.m.
 

Nymon

HBK Medlem
Inlägg
98
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
32885
Medlemskap
2024
Har inte en smart tv så kan man koppla med en adapter mellan telefon och tv med en scartkabel.
Fodrar förstås att man har skaplig mottagning på mobilen och surf så det räcker.
/Kjell
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.074
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024

Rulleriet

HBK Medlem
Inlägg
647
Kommun
Åmål
HBK-Nr
25505
Medlemskap
2025

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Och så går mobilen iväg på ett nödvändigt ärende.
Jag har router med simkort tele2 obegränsad på mobilen som jag kan nyttja i routerns simkort utan extra kostnad efter en överenskommelse med tele2. (lite flytt av abonnemang ingick i överenskommelsen vilket gav en win/win situation). Samma router som hemma Netgear Nighthawk M1 4G med batteri och band 28. Funkar i hela Sverige och även när man fraktar den mellan bil och hemma inga iderliga uppkopplingar pga strömavbrott. Har Telia play hemma genom bostaden, funkar även ute i busken.
 

Leif bi

HBK Medlem
Inlägg
23
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
32961
Medlemskap
2024
Jag har med mig Apple TV och en Telia puck med sim kort.
Om man inte har tillgång till 220v finns ett företag i Stockholm, som konverterar Apple TV så att den även går på 12 v

Lycka till

Leif B
 
Toppen