• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

TV skadad i kylan?

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Inlägg
586
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021
Hej.
Jag har glömt att ta ut mina Tv apparater ifrån Husbilen,Så nu undrar jag om dom tar skada av kylan,Dom sitter i var sitt skåp med en handuk runt. Men den står ute under ett stort plåttak.
 

Kastanj

HBK Medlem
Inlägg
441
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
174
Medlemskap
2024
Sv: TV skadad i kylan?

Hej Dennis & Kerstin!

Nej någon skada tar dom inte av själva kylan, men ta inte in dom i någon varm fuktig lokal då kan dom ta skada.

Kastanj.
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: TV skadad i kylan?

Hej,
just nu händer det säkert inget med TVn. Det är först när temperaturen stiger som det kan uppstå problem till följd av att det förmodligen tar längre tid för TVn att få samma temperatur som omgivningen.
Fukten i luften kan då medföra kondensbildning invändigt i TVn.
Det hade nog varit bättre att klä in TVn i plast istället för handduken.
Inte för sent att ändra på detta, kan göras när som helst nu när allt har samma temp.
V-backen ;)
 
Senast ändrad:
I

Ice-Man

Guest
Sv: TV skadad i kylan?

Jag har två stycken fast monterade LCD-TV, en 19" och en 32". Givetvis tar vi inte in dessa. Har du ingen värme på alls i bilen så sätt igång värmen långsamt när ni skall ut, eller vänta till i vår när det börjar värma på av sig själv. :)
Någon skada av kylan tar de inte, men det är som de andra säger - det är när de kalla ytorna invändigt kommer i kontakt med varmare fuktig luft som det skapas kondens och det är inte riktigt bra. Du bör i alla fall inte sätta igång TV-apparaterna innan de har samma temperatur som omgivningen.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: TV skadad i kylan?

Hej.
Jag har glömt att ta ut mina Tv apparater ifrån Husbilen,Så nu undrar jag om dom tar skada av kylan,Dom sitter i var sitt skåp med en handuk runt. Men den står ute under ett stort plåttak.


Vi köpte en mycket bra tv i Växjö och den har stått i husbilen sen vi köpte tv'n i våras (tror jag det var ) och den har inte tagit skada .

?? Har du tv'n under ett plåttak ?? ;)
 
Toppen