• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tv program om husbil

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Tv program om husbil

Hej
Jag har tittat på några avsnitt och man går vanligen mycket radikalt fram med sina ombyggnader. Serien visar också tydligt på allt som skiljer våra bilar i europa från de i usa. Vikt verkar inte vara något man bryr sig om. Utseende räknas mycket högt. Funktioner som värme och möjligheter till att vara självförsörjande får inte så mycket utrymme. Här gäller bamse TV, stora kök, stora soffor allt matat med stora elverk.
Bilarna blir show bilar som nog passar bra på mässor och utställningar men praktiskt bruk i europa blir nog litet mera tveksamt. Serien är dock kul att titta på även om smaken på det som visas är mycket amerikansk.:) Regelverk styrande vad man får göra med en bil verkar tillåta det mesta och man bygger mest på tunga lastbilar som klarar grovsmide mm.
 

Gunilla & Bernt

FD HBK Medlem
Inlägg
579
Kommun
Håbo
HBK-Nr
1262
Medlemskap
2021
Sv: Tv program om husbil

Oj då, Vi vill gärna se På spåret och Idol ikväll, men vi får väl spela in om vi har den kanalen ! På Fredag är vi i Eskilstuna ( Lokomotivet ) för att digga Lasse Stefanz. Ni är välkomna att testa Era buggfärdigheter ! Vi står på stora parkeringen nära Lokomotivet med husbilen. Om ni inte ska gå in så är ni ändå välkomna på en drink eller två....
Klipp från Birka Paradise för en vecka sedan:

Lasse Stefanz - Sju av himlens änglar - Birka Nov. 2013 - YouTube


Hoppas vi ses...
 

BoBil333

FD HBK Medlem
Inlägg
517
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
6751
Medlemskap
2023
Sv: Tv program om husbil

Hej, tack för erbjudandet, känner mig lite slö idag så vi blir nog hemma och tittar på tv, hoppas ni får en trevlig kväll, kram från Bosse & Anki.
 
F

F.d. 25310

Guest
Sv: Tv program om husbil

Nej det gick idag.
Men ni missade inget.
Min åsikt.
 

BoBil333

FD HBK Medlem
Inlägg
517
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
6751
Medlemskap
2023
Sv: Tv program om husbil

Ja ,men det gäller nästa Fredag 13/ 12

Hälsningar

Bernt) Aha, men då kanske vi ses, hör av er när ni åker ni kanske kan komma och hälsa på innan det börjar, finns nog en kall öl eller två :).

Såg programmet igår, tycker det är fantastiskt att dom kan förvandla " slitna bussar" till så fina husbilar.
 
Toppen