• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

TV placering Hymer Exsis I 578 2013

Halvard

HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
17302
Medlemskap
2024
Hej Jag har nyss köpt en Hymer Exsis I 578 2013. Jag ska installera en TV iden har jag tänkt, men jag är så osäker på var den lämpligast placeras. Hoppas att det finns någon som kan ge tips om storlek och plats.
 

Uhnos

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Motala
HBK-Nr
6787
Medlemskap
2026
Hejsan
Vi har vår tv i den upphissade sängen när vi åker.
När vi tittar på tv står den oftast på instrumentbrädan. Då kan man titta även från soffan.
Denna lösning kräver ingen montering och är väldigt flexibel.

Hans
 

Batstepappan

HBK Medlem
Inlägg
156
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
20295
Medlemskap
2024
1 min 28 sec in i filmen

Kolla länken så får du se, ett sätt, hur Hymer löst problemet på exsis
Jag har tagit loss vår TV-hållare med höjningsskena och TV-fäste i våran exsis i 414
Den ligger bara och skrotar på vinden. Kanske den passar i din.
Peter
 
Senast ändrad:

Halvard

HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
17302
Medlemskap
2024
Ursäkta att jag inte har svarat tidigare. Är det en likadan skena med tvfäste som på filmen så bör det ju passa. Har du kvar den och vad har du för pris på den isåfall?
MVH Halvard Fridell.
 

jdjiveco

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
5761
Medlemskap
2024
Har en Hymer B 640 bytte från 18" till 24" på Kjell&Company LTC Full HD Smart-tv för 12/24 volt med inbyggd cromcast och WiFi. Om vi t ex vill streama t ex Netflix. Då använder vi en Mobil router el Iphone internet delning. Funkar bra för oss. Lite dyr.Använde befintliga fästen på tv'en och på HB:en. Den befintliga Tv på vår Hymer sitter på en "släde" så att man dra fram den för användning. Bytte bara tv.....
Länk:LTC Full HD Smart-TV för 12 V-drift - TV-apparater. Hoppas det hjälper er..

Screenshot 2022-07-23 at 09.11.58.png
 
Senast ändrad:
Toppen