• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

TV/parabol/antenn

Storemyr

HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
14440
Medlemskap
2024
Har köpt oss en ny husbil (2011) och då ska vi ju lära oss hur allt fungerar igen........
På taket sitter en rektangulär parabol av märket Camos. Har försökt med allt för att få bild. En digital reciever är inpluggad i scarten på TV. Vad krävs för att jag ska få bild?
Är sugen på att montera en vanlig aktiv antenn oxå som jag vet funktionen på. Någon som har erfarenhet av att montera en sådan och kan delge tips? Eller lämnar man bort HB för sådant jobb?
 

batju

HBK Medlem
Inlägg
149
Kommun
Svedala
HBK-Nr
3611
Medlemskap
2024
Sv: TV/parabol/antenn

Hej, har en likadan satellitantenn. Den är förvisso svårhanterad. Jag har en instruktion på hur många varv jag ska skruva upp den från bottenläget, beroende på var jag i Europa befinner mej i nord/sydlig riktning.
För att få in t.e.x. Astra med alla tyska kanaler får man vända den mot syd.
Efter ett tag vänjer man sig men den är väldigt känslig.
Beträffande vanlig antenn har jag monterat en vanlig rundstrålande antenn
för digital mottagning.
Man bör också tänka på att om man måste ställa om tv:n för mottagning via scart respektive digital mottagning.
Lycka till!
Ola.
 

Storemyr

HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
14440
Medlemskap
2024
Sv: TV/parabol/antenn

Funderar på en rundstrålande monterad bredvid parabolen. Vad tror du om det? Fungerar dom bra? Hittat en billig på NetonNet som verkar ok.
Borrade du nytt hål genom taket eller hur löste du kabelfrågan?
 

Storemyr

HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
14440
Medlemskap
2024
Sv: TV/parabol/antenn

"Jag har en instruktion på hur många varv jag ska skruva upp den från bottenläget, beroende på var jag i Europa befinner mej i nord/sydlig riktning."

Är den instruktionen lättåtkomlig?:)
 
Toppen