GöranH
FD HBK Medlem
Hur gör man och vad behövs för att koppla in tv-ljudet in i bilstereon.
Med Mvh Göran
Med Mvh Göran
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hur gör man och vad behövs för att koppla in tv-ljudet in i bilstereon.
Med Mvh Göran
Om du använder kabel mellan enheterna kommer du förmodligen att behöva en galvanisk avskiljare > Sök | Kjell.com för att inte endast få ett kraftigt brum i högtalarna. (Anderson TV behövde sån iaf)
Galvanisk avskiljare > Tillbehör för högtalare, aktiva, passiva | Kjell.com duger gott i kvalitetsavséende.
Jag har gjort en sådan koppling.
Köpte en kabel t ex Anslutningskabel 3,5mm Svart, 5 m > 3,5 mm-kablar | Kjell.com
Ena ändan sätts i hörlursuttaget på TV:n och den andra ändan i AUX-ingången på radion.
TV:ns högtalare stängs då av och på radion växlar man mellan FM-radio och AUX med ett tryck på volymratten.
Detta på den radio som jag har i bilen.
Kontrollera först vilken möjlighet din radio har.
Mycket underligt att det bara blev brum... Har du kollat TV Uttaget med en hörlur? Vad är det för typ av ingång på bilstereon? Impedansfel?
Jag resonerar gärna med dig om du ringer 0705-334262, hälsar Björn