• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tv montage på en toalettvägg?

F

F.d. 6618

Guest
Jag vill montera en platt Tv på väggen bakom soffan i vår Hobby T650ECS 2011.
Det är en duschvägg bakom som jag inte vill borra igenom.
Är tacksam för all tips.

F

F.d. 16293

Guest
Sv: Tv montage på en toalettvägg?

Tilpass en treskiva (gjerne 10 mm tjock) Fint om du får tak i noe som "matcher" den veggen den skal sitte på.Lim på denne på veggen med passende lim. Da dette har torkat kan du skruva festen til tv i veggen og du ha nu ekstra tjocklek på veggen at skruva i.
PS: dette blev litet "svorsk" men håper du forstod det.
Helsing husbilsåkare Rapido

J

Jimbo

Guest

PL400 brukar va bra att limma med.... men då sitter det 4-ever!

Kan du inte lägga upp en bild på tänkt plats? Lättare att komma på ideér då. Tänkte på om det går att göra en vinkel från taket och nyttja fler fästpunkter (vägg + tak) för att jämna ut belastningen.

Men det beror ju på vilken höjd och så du skall ha tv:n på. Det skall ju se snyggt ut!

Tanken slog mig att kunna "hänga" fästet över väggen i överkant mot tak för att göra så lite åverkan som möligt på inredningen.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

På min forrige bil monterte jeg opphenget på en 4 mm aluplate på ca 20x30 cm som jeg festet til veggen med borrelåstape og sikkret med et par små korte skruer - satt i 5 år uten problemer og kunne evt fjernes ved å ta ut skruene og vippe ut aluplaten i et hjørne.

Men en tilsvarende treplate som limes til veggen skulle og være en god løsning, det kommer rundt evt problemer med folien som er overflaten på "treveggen"

Toppen