• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

TV i taket?

F

F.d. 279

Guest
Hej!

Jag håller på att uppgradera ljudanläggning och få ihop tvn med densamma och då dök idén upp att kunna montera en större TV i taket som då skulle gå att fälla ned. Har någon här en takmonterad TV i dagsläget? och hur har ni i såna fall gjort?

Tack på förhand

Hans
 

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
623
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023
Sv: TV i taket?

Hej Hans!
Det finns på ett anatal Knausmodeller. Jag tror Kingen har det i sin bl.a.

Så här ser det ut. Vet inte hur det funkar men det finns säkert någon som kan kommentera.
hälsningar Thomas

TV.jpg
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: TV i taket?

Hörde någon (glömt vem) som sa att originalfästet var för kort, vilket gjorde att TV'n kom för högt.
Risk för nackspärr, kan vara värt att kolla upp.
 
F

F.d. 279

Guest
Sv: TV i taket?

Stort tack! Det där var verkligen intressant. Ska ringa och prata med någon Knaus återförsäljare. Och ja det är nog väldigt viktigt att den inte hamnar för högt.

Jag återkommer när jag luskat mer själv också.

Bästa hälsningar

Hans
 
F

F.d. 5898

Guest
Sv: TV i taket?

Jag har min platt tv i orginal skåpet över kylskåpet och jag tycker att det är för högt...
Så tänk över detta innan du monterar.
Mats
 

Linnéa & Eide

HBK Medlem
Inlägg
222
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
275
Medlemskap
2024
Sv: TV i taket?

Vi tycker också att TV-n sitter för högt i originalskåpet, så vi lyfter ner den och ställer den på en låda på soffan. Detta är ju ingen ideallösning, eftersom det blir en del plock med sladdar m m, men hellre det än nackspärr.
Linnéa o Eide
 
Toppen