• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

TV i datorn

Sanddammaren

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2025
Hej! Ni som använder datorn som TV vad har ni för USB-sticka? Vilka krav ska man ställa på en sådan sticka? Funderar på att slopa TV:en och endast ha den bärbara datorn med på resan.

Mvh Sanddammaren

:confused:

F

F.d. 55451

Guest
Sv: TV i datorn

Hej
Jeg anvender en magen til:
ALDI OFFER 05

- tilkoblet USB 7 port hub med dator over førersædet og extern 22" skærm i bodelen.
Lyd via bluetooth radio - ud i 4 højtalere i bodelen.

Extern rundstråle antenne 400 - 700 MHZ med forstærker.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Hej! Ni som använder datorn som TV vad har ni för USB-sticka? Vilka krav ska man ställa på en sådan sticka? Funderar på att slopa TV:en och endast ha den bärbara datorn med på resan. Mvh Sanddammaren :confused:

Stickan finns hos flertalet elektronikhandlare. Numera finns stickor även för MPEG4 som krävs i tex Norge. Jag använde min i Tyskland i torsdags för att se på Eurovision Song Contest, funkar utmärkt. För att se på svensk TV i utlandet fordras Internet och datauppkoppling. I Tyskland finns Aldis simkort (data) för € 7,99 och varar en månad.

Max M

FD HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
7490
Medlemskap
2022

Kanske dum fråga ... men ... Måsta man ha TV - kort i datorn???
// Max

F

F.d. 55293

Guest

Tänker tvärt om, sitter i Karlskrona och för första gången har vi ingen signalkontakt till tv:n, vad nu det beror på? Har kollat nyheter på datorn och tänker tilla på melodifestivalen ikväll på datorn, men det är inte detsamma som en riktig tv.
Lycka till med porten? Jag har bara ett modem kopplat.
Mvh Lena Sunesson

Toppen