• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

TV Fråga

Helena&Rolf

HBK Medlem
Kommun
Åtvidaberg
HBK-Nr
10108
Medlemskap
2025
Vi har nu köpt en ny TV, då vår "tjockis" pensionerade sig.
Det blev en samsung smart någonting...:confused:
Min verkliga fråga är: Kan jag koppla in vår externa hårddisk direkt i usb uttaget där och kolla??
Har några semesterfilmer som jag vill kolla på..

PeO&AL

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025
Sv: TV Fråga

Om USB är märkt hdd går det utmärkt men du behöver formatera om hela hårddisken mao allt innehåll försvinner.
Sen kan du enkelt spela in.

Detta gäller först och främst om man ska spela infrån tv.
Du kan naturligtvis prova om du kan se filmerna, jag kunde inte det med mina prylar när jag köpte ny Samsung Smart-tv.

Senast ändrad:

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Det är inte alls säkert att du behöver formatera om hårddisken. Kolla vilka format TV'n stöder och titta sedan på filmerna på hårddisken var dom har för format.
Du kan också stoppa i ett USB minne i urtaget och säkert spela in direkt från TV'n eller pausa program i direktsändning.

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029

Oftast krävs FAT32 motsv för att TVn ska kunna "se" hårddisken. Är den NTFSformaterad (typ Windows) behöver den troligen formateras om.
Bara att koppla in och testa.

Toppen