• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tv & DVD spelare

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Hej igen!

Intressanta uppslag ang klockan i bodelen........

Tack för alla uppslag!
Det är tydligen fler än jag som har nattseende som en cementsugga!!!!


Jag har en klurig fråga till.


Skall köpa mig en platt TV som jag skall koppla in en DVD spelare till.
Nu är det så att det finns inte så mycket plats för en DVD spelare i vår bil.
I varje fall jämte TV hyllan.
Det går ju att köra med en vanlig Laptop med det är ju inte samma sak riktigt.

En DVD spelare tar ju en del plats på bredden, i varje fall om man köper en stationär spelare. Nu undrar jag om det är någon som har forskat i om det på något sätt går att ansluta en extern DVD spelare som man använder till datorn till TV`n.
Tanken är ju att den är betydligt mindre. Men går det????
Skulle ju underlätta om det funkade, men hur styr man menyer och dyligt.
Knappast med en fjärrkontroll på vanligt sätt!!!!!
Är det någon som har testat?

Känns lite marigt det här.

Något känsloladdat tips kanske kan ges!

Undrar & hoppas!
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Tv & DVD spelare

Du kanske har tv-utgång på laptopen och då räcker det med den dvd-spelaren och du kan ändå se på "tv"!?
:wideeyed:
 

Inga-Lis & Håkan

HBK Medlem
Inlägg
95
Kommun
Nordanstig
HBK-Nr
362
Medlemskap
2024
Sv: Tv & DVD spelare

Hej,
tyvärr tror jag du får skippa den tanken.
En extern DVD-spelare för pc funkar inte för pc:n heller om du inte har rätt programvara i datorn. Och den programvaran finns knappast i någon TV så du får nog leta bland DVD-spelare gjorda för TV (de har den programvara som krävs inbyggd).
Det finns många att välja bland så någon borde väl kunna passa. :yes:
 

essge

HBK Medlem
Inlägg
251
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
1649
Medlemskap
2024
Sv: Tv & DVD spelare

En lösning kan vara att byta ut bilstereon mot en som har DVD-läsare. NetOnNet har några olika alternativ:
Radio & DVD

essge
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Tv & DVD spelare

Jag köpte en platt tv med dvd i,den var ioför sig 17 tum istörta laget men det finns kanske mindre har ni barn så kanske dom har ett playstation2 det går att titta där igenom.Jag köpte själv en mindre vanlig tv häromdagen 10 tums med dvd,som siba hade för 599:-.Den får duga i husbilen så länge 17 tummaren kan man ju ta med sig om man behöver titta på ngt viktigt tv program.
 
F

F.d. 12360

Guest
Sv: Tv & DVD spelare

När vi köpte bilen fick vi med en 15" lcd med inbyggd dvd. Smart dvd, man stoppar in dvd´n från sidan.
Kan tyvärr inte komma ihåg märket, återkommer.
 

Sussie o Bernt

HBK Medlem
Inlägg
380
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
244
Medlemskap
2024
Sv: Tv & DVD spelare

Köpte en 19 " LCD-Tv på Elgiganten med inbygd DVD som går in i TV-skåpet med liten omkonstruktion. Köpte hos Forsberg i Hyssna en av KAMAS TV-konsol som jag ska korta något. Ska fungera när det blir klart i helgen.

Hälsningar
Mizar
 

Sussie o Bernt

HBK Medlem
Inlägg
380
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
244
Medlemskap
2024
Sv: Tv & DVD spelare

Glömde skriva att det var en Daewoo 19 " LCD TV som även går på 12 V
DSL19M1WC var artikelnumret

Mizar
 

Glädjen

HBK Medlem
Inlägg
277
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
397
Medlemskap
2025
Sv: Tv & DVD spelare

Hej,

Har precis köpt 2 st LCD tv med inbyggd DVD samt drivs på 12volt.
15 tum =2100kr 19tum=2990kr. Fungerar aldeles utmärkt, märket är Denver och säljs just nu på en drive på Överskottsbolaget. Expert säljer samma produkt samt även Jula fast då ca 1500-2500kr dyrare för samma apparat. Det är ju inte superprodukter jämförbara med tex sony etc men duger alldeles utmärkt i Husbil.

Det är en strykande åtgång så ev får man ringa runt till fler varuhus.

Idag hämtar jag min nya husbil kl 2, har knappt sovit inatt.
Tjipp Tjillivipp

Glädjen:D
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Tv & DVD spelare

Visst kan man hitta vanliga(ovanliga)DVD-spelare men då måste man utt.I Tyskland fins dom.Jag har köpt en som stor på högkant och på det sättet tar minimal plats,fungerar alldeles utmårkt specielt som den är väldigt strömsnål.Max 13W i förbrukning passar bra för en som inte utnytjar campingplatser.Visserligen är mina apparater på 220V,men har man invärter så har man störe valmöjlighter en att ha bara apparater på 12V

Bild 107.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:
P

.PGS Hymer

Guest
Sv: Tv & DVD spelare

HEJ Glädjen.. ) Ringde ÖB i örebro när ja läste ditt innslag..men i örebro vill dom ha 2495:för 15".....får väll flytta(..konstigt att dom inte har samma prisbild i hela sverige...men tack för tippset ja tror ja köper en iallafall mvh.PG:D
 
B

Bengt-Helena

Guest
Sv: Tv & DVD spelare

Grundig har en bra LCD TV som heter 17LW45. Den har alla anslutningar som du behöver till och med anslutning VGA för dator

Lycka till!
:D
 
Toppen