• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tv-box på resan - ett alternativ

Helena & Lasse

HBK Medlem
Inlägg
893
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2024
Beställde en tv box ifrån Telia och ser att den går på 12v och 1A strömförbrukning.
Nu ska den testas.

Någon redan har gjort det, och har erfarenheter?
(Vem vill missa Fotboll/Friidrott under sommarperioden :) )

"Anslutningen kan vara i form av bredband via fiber eller mobilnätet men även ett mobilt bredband eller mobilabonnemang. Du kan även ta med dig boxen och din underhållning till stugan eller på semestern inom hela EU/EES. För en bra upplevelse rekommenderar vi en stabil anslutning på minst 10 Mbit/s för tv-tjänsten och minst 50-100 Mbit/s om man är fler i hushållet."
 

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.226
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
Telia förklarade att Android har större utbud med appar man kan ladda ned.
Då undrar man varför man säljer en egen som event är låst till Telia å inte kan ladda ner en massa andra appar. Förutom dom som är för installerade Men men är nog för att tjäna mer pengar. Men skriv gärna sen när du testat den. Har lite fundering på att köpa en Android TV-box.
 

Jolie

HBK Medlem
Inlägg
424
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
24753
Medlemskap
2024
Hade en sådan där box tidigare.
Tror att det är en box enligt länken nedan som Telia ändrat programvaran på så att den endast fungerar med Telia abonnemang.
4K Android TV OTT DVB-T2 Hybrid Set-Top Box Supplier - SDMC Tech
Jag tror att en Mi Tv-box skulle fungera på samma sätt men man är inte bunden till Telia.
Jag har en äldre version av Mi TV-box och använder mobilen som hotspot till den. Man installerar appar på den från olika streaming tjänster, även från Telia. Det är en nätadapter med den som förser boxen med 5,2 volt. Jag har skaffat en USB-sladd och kör den från en USB-laddare i husbilen.
Länk nedan, den finns på många fler ställen.
Xiaomi TV Box S 2nd Gen
 

Jolie

HBK Medlem
Inlägg
424
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
24753
Medlemskap
2024
Jag har både MiStick och Mi-Box och tycker att boxen fungerar bättre än MiStick
 
Toppen